Pasagerii își vor primi banii pentru zborurile anulate în timpul pandemiei de Covid-19
Mai mulți operatori aerieni din Europa a luat decizia de a returna pasagerilor contravaloarea biletelor de zbor acolo unde cursele au fost anulate în timpul pandemiei de Covid-19. Decizia a fost luată împreună cu promisiunea ca pasagerilor să le se ofere informații mai bune.
Comisia Europeană consideră decizia ca fiind cea mai mare acțiune de cooperare din domeniul protecției consumatorilor.
Pasagerii vor primi contravaloarea biletelor la zborurilor anulate pe timp de pandemie
După mai multe discuţii avute cu Comisia Europeană, aproximativ 16 companii aeriene și-au dat acordul pentru ca banii ce sunt datoraţi pasagerilor să fie restituiți. De asemenea, aceștia doresc ca pasagerii să primească informații mai bune atunci când zborurile sunt anulate din cauza companiilor.
Mai mult decât atât, se încearcă ca în aceste situații să se ofere vouchere doar atunci când pasagerii optează pentru ele.
„În faza incipientă a pandemiei, unele companii aeriene au impus pasagerilor voucherele”, a declarat într-un comunicat Didier Reynders, comisarul european pentru justiţie.
„Au acţionat împotriva normelor UE de protecţie a consumatorilor. Acest lucru a fost inacceptabil”, a spus el.
Restituirea banilor pasagerilor: cea mai mare acțiune de cooperare pentru protecția consumatorilor
Fiecare stat membru al UE are responsabilitatea conform legislaţiei UE, de a proteja drepturile consumatorilor. Astfel că, a fost creată o rețea de compusă din autorități în mod special, pentru a se stabili procedura de coordonare a acestor probleme, conforme cu regulamentul de cooperarea în materie de protecţiei a consumatorilor (CPC).
Conform declarațiilor făcute de Comisia Europeană, s-a evidențiat faptul că aceasta a fost cea mai mare cooperare în ceea ce privește domeniul protecţiei consumatorilor pe care le-a avut în istoria reţelei CPC. De asemenea, aceasta și prima acțiune bazată pe alerta venită din partea Comisiei.
„Companiile aeriene au încălcat masiv drepturile consumatorilor europeni în timpul pandemiei”, a declarat Monique Goyens, directorul general al Organizaţiei Europene a Consumatorilor, CEUC, printr-un mail, care a și condus plângerea către UE în iulie 2020.
Călătorii așteaptă să-și primească banii
Aproximativ 16 companii au participat la această inițiativă, printre care Air France-KLM, British Airways, Easyjet, Lufthansa, Ryanair, TAP şi Wizz Air, etc.
”Este timpul ca companiile aeriene să îşi repare greşeala … Mulţi consumatori din toată Europa aşteaptă în continuare să îşi primească banii pentru zborurile anulate în timpul primelor blocaje din 2020”, a spus Goyens.
Adina Vălean, comisarul UE pentru Transporturi, afirmă faptul că acest acord va restabili încrederea între companiile aeriene și pasageri.
„Redresarea sectorului transportului aerian depinde de acest lucru”, a spus Vălean.
Primele schiţe pentru Terminalul T4 de la Aeroportul Iaşi
Aminitim faptul că autoritățile judeţene au făcut publice primele schiţe legate de noua construcţie T4 de la Aeroportul Internaţional Iaşi. Proiectul ar urma să fie făcut pe o suprafaţă de 30.000 metri pătraţi lângă actualul Terminal T3, dat în folosinţă în 2015.
„Unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Consiliul Județean Iași este cel al extinderii Aeroportului Internațional Iași.
Primul pas este ridicarea unui nou terminal de pasageri cu o suprafață de 30.000 mp, de aproape 10 ori mai mare decât actualul terminal T3. Acesta va avea 3 nivele, cu o capacitate de procesare de 3,5 milioane pasageri pe an, până în 2045. Termenul de finalizare al proiectului este finalul anului 2023. Construirea unei parcări mai mari este de asemenea inclusă în acest proiect.
Costurile totale sunt de 80 milioane euro, din care 75% reprezintă fonduri nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare”, a spus Sorin Afloarei, vicepreşedinte CJ Iaşi.
Probleme cu o aeronavă pe Aeroportul Iași
Din edițiile trecute ale Cotidianului „BZI”, amintim că un avion al companiei Wizz Air care venea de la Eindhoven (Olanda) către Aeroportul Iași a întâmpinat probleme la sistemul hidraulic de la trenul de aterizare, înainte de a ajunge pe pista aerogării.
În momentul în care a ajuns deasupra Aeroportului Iași, piloții au făcut mai multe manevre pentru a putea ateriza în siguranță aceasta învârtindu-se mai multe ori deasupra Iașului.