Pasagerii CFR își vor putea plăti biletul direct în tren! Sistemul de plată cu cardul a fost implementat între Gara de Nord și aeroportul Otopeni
CFR Călători va implementa, începând de luni, soluţia de plată cu cardul bancar direct în tren, pentru patru dintre trenurile de călători care circulă pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă, potrivit mediafax.ro.
Trenurile CFR Călători vor avea în interior câte două validatoare de plată prin care oricine îşi poate achita călătoria prin simpla apropiere a cardului bancar contactless (Mastercard sau Visa), indiferent de banca emitentă a cardului.
Soluţia este dezvoltată de BCR şi permite ca pe dispozitivele din tren să poată fi efectuate plăţi atât cu cardul bancar, cât şi cu un smartphone sau smartwatch asociat cu un card bancar.
În acest moment, dispozitivele permit achiziţionarea a doua tipuri de bilete: bilet pentru adulţi (10 ani +), cu un cost de 4 lei şi bilet pentru copii (cu vârsta între 5-10 ani, călătoria fiind gratuită pentru cei sub 5 ani), cu un cost de 2 lei. Călătorii nu plătesc niciun comision pentru achitarea contactless a călătoriei în tren.
„În fiecare tren sunt instalate două dispozitive care permit plata contactless, iar modul de utilizare este foarte simplu şi intuitiv. Călătorii trebuie să apese tasta din stânga pentru activarea terminalului şi apoi să apropie orice card bancar/ceas/telefon contactless pentru a face plata, urmând să primească biletul tipărit.
În cazul unui călător care doreşte să achiziţioneze mai multe bilete sau să aleagă un bilet de copil, atunci este apăsată tasta din dreapta şi ulterior se confirmă prin apăsarea tastei din stânga, după care este apropiat cardul pentru plată. Pentru fiecare plată dispozitivul eliberează un bilet, pe care sunt imprimate informaţiile de călătorie, iar în următoarele săptămâni tichetul va fi disponibil bilingv, în română şi engleză”, a specificat Ciprian Nicolae, Şef Departament Acceptare Carduri, BCR.
Potrivit BCR, în ultimii trei ani s-au înregistrat peste 25 milioane de plăţi contactless în transportul public, iar acum au loc, în medie, peste 2.4 milioane de tranzacţii pe lună, într-un trend accelerat de creştere a utilizării, în contextul pandemiei.