Parfumuri de lux, vândute în Iași la preț de chilipir. ”Sospiro și Scandal sunt cele mai căutate”
A crescut numărul ieșenilor care cumpără parfumuri de lux, la preț de chilipir. Mărci precum Chanel, Dior sau Versace sunt printre cele mai căutate de clienți
Ieșenii care nu își permit să plătească sute de lei pentru un parfum de lux aleg varianta mai ieftină de la magazinele unde se fac replici ale acestor produse. A crescut numărul celor care plătesc doar 80 sau 150 de lei pentru 50 de mililitri de parfum Chanel, Dior sau Versace. Comercianții care vând astfel de produse spun că sunt replici care au concentrația de esență mai mică, iar timpul de persistență este scăzut. Cele mai căutate mărci de parfumuri replică sunt Sospiro și Scandal.
”Nu este nicio zi în care să nu vând ceva, mirosul parfumurilor testate la noi atrage trecătorii în număr destul de mare. Mai pot spune că sunt mulți clienți care deja ne cunosc și vin în mod special pentru a-și achiziționa parfumul preferat. Topul celor mai vândute produse este reprezentat de Sospiro, Scandal și Baccarat Rouge. Prețurile sunt cuprinse între 80 de lei și 150 de lei, pentru variantele de 50 și 100 de mililitri”, a spus Bianca Cristina Bighiu, vânzător la magazinul ”Infinit Love”.
Într-o ediție anterioară a cotidianului BZI au fost publicate detalii despre cum afli rapid dacă parfumul achiziționat este original sau contrafăcut.
Care este deosebirea dintre un parfum de lux original și o replică?
Un parfum original, precum Dior, costă 433 de lei, iar pentru replica acestuia ieșenii plătesc doar 80 de lei. De asemenea, parfumul Good Girl, varianta originală, costă 373 de lei, iar replica, tot 80 de lei. Bianca Bighiu susține că diferența dintre un parfum original și o replică este dată de concentrația de esență.
”Diferența dintre o replică și un parfum original este în primul rând sticluța diferită folosită la replici și lipsa brandului de pe ea, cantitatea de esență folosită, cantitatea uleiului esențial și timpul de persistență pe care îl au. Dacă un parfum original rezistă chiar și 10 ore, o copie persistă doar 6. De asemenea, la replicile parfumurilor de lux nu sunt folosite esențele în aceeași cantitate ca la cele originale, ba chiar sunt și câteva diferențe. O replică nu este identică întotdeauna cu un parfum original, pot lipsi unele arome din compoziția acestora”, spune Bianca Cristina Bighiu.
În edițiile anterioare ale cotidianului BZI a fost publicat cât de des ar trebui să schimbe parfumul o femeie.
Cele mai multe parfumuri replicate au fost vândute în preajma sărbătorilor
Perioada în care în magazinele cu parfumuri replică înregistrează cele mai multe vânzări este cea a sărbătorilor de iarnă. Într-o singură zi au fost vândute parfumuri în valoare de 5.000 de lei.
”Zilnic se fac vânzări, dar cele mai multe articole se vând în preajma sărbătorilor, atunci toată lumea oferă cadouri celor dragi. Au fost achiziționate parfumuri destul de multe și pe 8 martie, dar cele mai multe vânzări au fost făcute anul trecut, înainte de Crăciun. Atunci am vândut peste 100 de parfumuri în câteva zile. Au fost înregistrate vânzări în acea perioadă de peste 5.000 de lei pe zi. Un alt produs care este vândut destul de mult este serul cu acid hialuronic care este benefic pentru ten. Serul poate fi folosit pentru hidratarea tenului, dar și pentru prevenirea apariției ridurilor. De asemenea, mai este o cremă care are aproximativ aceleași efecte, diferit este că aceasta mai are și factor de protecție, ulei de Karanja și vitaminele A, C, și E în compoziție”, mai spune Bianca Cristina Bighiu.
În Iași s-au deschis în ultimul an mai multe magazine unde se vând parfumuri de lux, mai ales din gama celor arăbești.