Pandemia de COVID-19 a avut și efecte pozitive asupra IMM-urilor din Iași. Un tânăr antreprenor a reușit să își dezvolte afacerea după ce a crescut cererea pentru produsele locale
Pandemia de COVID-19 a ajutat unele IMM-uri din Iași să se dezvolte după ce a crescut cererea din partea clienților pentru produsele locale. Un exemplu este afacerea unui antreprenor din Iași, înființată în anul 2015, care s-a dezvoltat cel mai bine în ultimele 6 luni. Tânărul care produce scrijele de mere într-o fabrică din Vaslui a semnat contracte cu un partener din Belgia și cu o rețea de benzinării cu 45 de locații în țară
Dacă unele IMM-uri din Iași au fost la un pas de faliment din cauza pandemiei de COVID-19, altele s-au dezvoltat datorită acestei pandemii. Bogdan Ghineț, un tânăr din Iași care a investit într-o afacere cu scrijele din fructe în anul 2015, susține că furnizează produse în noi magazine din țară după ce a crescut cererea pentru produsele locale.
„Noi am început foarte bine anul 2020. În primele 3 luni au mers foarte bine vânzările. Apoi, la începutul pandemiei, au fost vânzări normale, iar scăderea a fost în perioada de vară, când au apărut fructele proaspete. Așa se întâmpla și anul trecut, pentru că perioada bună pentru noi începe din octombrie până apar fructele proaspete. În magazinele fizice se vând cel mai bine scrijelele, iar faptul că am semnat noi contracte cu partenerii ne-a ajutat pe perioada aceasta a pandemiei”, susține Bogdan Ghineț.
Cele mai mari vânzări au fost în cele 45 de benzinării din toată țara unde a pătruns cu produsele în plină pandemie de COVID-19
În anul 2019 pungile cu scrijele de 70, 75, 100 sau 200 de grame se vindeau în 10 magazine locale. Acum, clienții cumpără din 70 de magazine partenere și un lanț de benzinării cu 45 de locații.
„Noi am extins numărul de magazine noi și cele mai mari vânzări au fost în cele 40 de noi locații. Am intrat și în rețeaua de benzinării Socar și au mers bine vânzările și aici, neașteptat de bine. În zona de Nord a țării am vândut mai bine și bineînțeles că atunci când ai 40 de locații noi, se simte, chiar dacă se vând 2-3 pungi de fiecare locație”, mai spune Bogdan Ghineț.
Tânărul antreprenor din Iași vrea să vândă scrijele din fructe uscate ca pe vremea bunicilor în toată Europa
După semnarea contractului cu românul din Belgia care deține un magazin unde se comercializează produsele ieșene, antreprenorul este în discuții cu parteneri din Germania și Danemarca pentru distribuția scrijelelor. Planul antreprenorului din Iași, unul din fondatorii brandului „Scrijele ca la bunica”, este să pătrundă pe piața europeană în cât mai multe țări, iar primul pas este Belgia.
„În Belgia am ajuns tot la un român de acolo și sperăm să ajungem și în Germania. Așteptăm un răspuns din partea celor de acolo, iar dacă semnăm contractul respectiv, va fi foarte bine. Dacă vorbim de partea financiară, cash-ul intră foarte greu, se mai pune presiune pe achiziții, pe furnizori. Cu toții trecem printr-o perioadă dificilă și apelăm la înțelegere din partea lor”, mai spune ieșeanul.
Toată materia primă provine de la producătorii locali care au livezi în apropierea fabricii din Vaslui
În fabrica din comuna Rebricea, din Vaslui, sunt produse noi sortimente de fructe uscate, iar în viitorul apropiat antreprenorul vrea să mai adauge pe lista cu produse alte fructe uscate.
„Producem 500 de kilograme de fructe uscate, am introdus un produs nou, din mure, facem și stafide, din struguri speciali pentru stafide aduși de la un furnizor din Vaslui, unde se află fabrica, dar și scrijele din pere. Noi luăm materia primă de la maximum 10 kilometri distanță de fabrica noastră, de la producători locali”, mai spune antreprenorul din Iași.
Planul antreprenorului din Iași este să dezvolte rețeaua de magazine partenere și să producă mai multe sortimente de fructe deshidratate
Bogdan Ghineț din Iași este unul din cei 3 asociați care se ocupă de afacerea cu fructe deshidratate, înființată în anul 2015. Suma investită în afacere a fost de 50.000 de euro, suma de 23.000 de euro, bani dintr-un program finanțat de Raiffeisen, iar restul sumei din surse proprii. Planul antreprenorului este să acceseze noi programe de finanțare, iar producția să se dubleze sau chiar tripleze pentru că odată cu creșterea numărului de magazine partenere va crește și numărul comenzilor. În prezent, în fabrica din Vaslui lucrează 5 angajați.