O sticlă de lapte Napolact este mai scumpă decât marca proprie a unui lanț de supermarketuri. Care este explicația?

de: cristian.george
15:20, 16 sept. 2022

O imagine cu o sticlă de lapte Napolact care este mai scumpă decât o sticlă de lapte din marca proprie a unui supermarket a ajuns virală pe rețelele de socializare. Explicația oferită de firma în cauză oferă o lumânare a situației.

Nu este singura oară când apar diferențe de preț sau produse care sunt mai slab calitative. Făcând o paranteză de la subiectul principal, Horia Constantinescu afirma faptul că unele produse comercializate în România au o slabă calitate comparativ cu cele vândute în vestul Europei.

De ce este mai scumpă o sticlă de lapte Napolact decât aceeași sticlă a altui comerciant

Într-o postare publicată recent s-a observat faptul că o sticlă de lapte Napolact este mult mai scumpă decât sticla unui comerciant. Asta în condiţiile în care cele două firme au același producător. Concret, ne referim la produsul lapte Napolact care costă pe 11 septembrie 8,54 de lei (magazinul Mega Image Dristor) şi un litru de lapte produs sub marca privată Mega (marcă deținută de Mega Image) cu 3,5% şi un preț cu 55% mai mare decât precedentul.

Cei de la Napolact au dat un răspuns prin care au explicat faptul că, cu toate că au aceeași sursă de lapte, costurile unui brand sunt net superioare a unei mărci deținute de un lanț de supermarketuri.

” Cele două produse nu sunt comparabile; costurile unui brand sunt diferite de cele ale unei mărci proprii. Preţul la raft al brandului Napolact include atât condiţiile comerciale cu retailerul, cât şi promisiunea de valoare a brandului către consumatori, costuri pe care marca proprie nu le are“, au răspuns reprezentanţii grupului FrieslandCampina România, unul dintre cei mai mari producători de lactate din ţară, la solicitarea ZF.

Așadar, aceștia au arătat că brandul Napolact plătește taxele de raft, discounturile acordate marilor lanțuri de supermarketuri și bugetele de marketing.

Mari probleme pentru magazinele Mega Image la Iași

Supermarketul Mega Image a avut mai multe probleme de curând, când inspectorii ANPC au aplicat mai multe amenzi și chiar au închis trei unități alimentare. La Mega Image Iași, inspectorii au găsit mai multe nereguli printre care menționăm faptul că etichetele de pe anumite produse arătau o calitate superioară a acestora, deși nu era cazul acestui lucru.

Controalele efectuate la mijlocul lunii august de inspectorii de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au scos la iveală și neregulile de la magazinele Mega Image din Iași. Asta, după ce mai multe magazine Lidl și Penny au fost închise din cauza problemelor privind igiena și starea produselor prezente la raft. În ceea ce privește Mega Image, s-a dispus închiderea a trei puncte de lucru, din zonele Bularga, Dacia și Mircea cel Bătrân. Comisarii de la ANPC au observat că mai multe produse erau etichetate greșit, cu scopul de a-l induce în eroare pe client.

Așadar, cu toate acestea, un un litru de lapte de la Napolact costă mai puțin decât un litru de lapte marca Mega Image, lucru care reprezintă o ciudățenie.