O nouă grevă se anunță în rândul șoferilor de la CTP. Aceștia sunt nemulțumiți deoarece conducerea Companiei de Transport Public Iași nu a întocmit grila de salarizare
Este posibil ca șoferii de la Compania de Transport Public (CTP) Iași să lanseze o nouă grevă. Aceștia sunt nemulțumiți deoarece conducerea CTP nu a respectat întru totul prevederile din procesul-verbal încheiat după primul protest al șoferilor. Printre altele, șoferii au cerut ca până la data de 1 decembrie 2021, conducerea CTP să propună organizațiilor sindicale o grilă de salarizare cu până la 4 niveluri. În schimb, conducerea CTP a venit cu o propunere de grilă pe 10 niveluri, fapt ce i-a nemulțumit pe șoferi
Șoferii de autobuz din cadrul Companiei de Transport Public (CTP) Iași sunt pregătiți să organizeze un nou protest. De data aceasta sunt nemulțumiți pentru că nu s-au respectat toate prevederile stabilite în urma primului protest. Printre altele, la protestul de la începutul lunii trecute, șoferii au cerut conducerii CTP să propună o grilă de salarizare cu 4 niveluri. Atât conducerea CTP, cât și primarul Iașului au acceptat această cerere a șoferilor, iar până la data de 1 decembrie 2021, conducerea CTP trebuia să propună o astfel de grilă de salarizare cu 4 niveluri. În urma primului protest din data de 2 noiembrie, s-a semnat, în cadrul unei ședințe, un proces-verbal în care erau însemnate toate cererile și prevederile stabilite împreună cu șoferii și lideri sindicatelor de șoferi.
„Coducerea CTP Iași nu se ține de cuvânt. În data de 05.11.2021 a promis angajaților că va veni cu o propunere de comasare a grilelor de salarizare ale angajaților în număr maxim de 4 grile, termenul limită pentru această propunere fiind 1 decembrie. În schimb, pe data de 7 decembrie, conducerea CTP a venit cu o propunere care conținea 10 grile în loc de 4, câte erau prevăzute inițial. Nu este corect, a fost semnat un proces-verbal de negociere, dar conducerea nu îl respectă. Șoferii sunt supărați și susțin că dacă nu se iau măsuri pentru realizarea grilei de salarizare pe 4 niveluri, vor relua protestul, dar pe cale legală”, a declarat, sub protecția anonimatului, unul dintre șoferii companiei CTP.
Conducerea CTP susține că va negocia din nou cu șoferii pentru a elimina nemulțumirile acestora
Conducerea Companiei de Transport Public din Iași susține că o grilă de salarizare cu doar 4 niveluri ar crea diferențe inechitabile între fiecare nivel de salarizare. Conducerea dorește să realizeze această grilă comasată de salarizare cu 4 niveluri, însă, în același timp, susține că aceasta nu poate fi realizată din prima și că va fi realizată treptat. În data de 21 decembrie se va organiza o ședință în care nemulțumirile șoferilor vor fi discutate din nou.
„Urmează să negociem din nou cu șoferii în cadrul unei ședințe. În condițiile în care grila de salarizare era formată doar pe 4 niveluri de salarizare, ar fi existat diferențe inechitabile. În sensul că la unii angajați, salariul ar fi majorat cu numai 10 lei, de exemplu, iar la alții – cu 400 de lei. Am făcut o propunere ca treptat să crească, iar acum așteptăm răspunsul de la ei. Noi dorim să ajungem la 4 grile, dar nu putem din prima. În data de 21 decembrie ne întâlnim cu șoferii si discutăm această problemă”, a precizat Cristian Stoica, directorul general al CTP.
Până atunci, șoferii vor discuta cu Maricel Ghercă.
„Domnul Ghercă va face o ședință cât de curând cu șoferii CTP pentru a găsi o soluție la această problemă”, a mai precizat unul dintre șoferii CTP.
Ce alte nemulțumiri au mai avut șoferii în momentul protestului din data de 2 noiembrie
Șoferii au susținut, la protestul de luna trecută, că în cadrul CTP există multe nereguli, ascunse de ochii ieșenilor. Șoferii au spus că nu de puține ori au fost trimiși acasă pentru că mecanicii nu au dispus de piesele necesare rapartiției autobuzelor. În acea zi liberă, în care nu aveau autobuz, nu erau plătiți, cu toate că lipsa pieselor nu îi privește pe ei. Pe lângă lipsa pieselor, șoferii au cerut și majorarea salariilor la suma de 4.000 de lei net.
Aceștia s-au mai plâns, pe 2 noiembrie, și de jignirile care le sunt adresate de către călători. Jigniri care provin, conform șoferilor, tot de la defectele autobuzelor, în special de la defectele sistemului de aer condiționat sau de încălzire. De asemenea, aceștia au mai fost nemulțumiți deoarece erau nevoiți să lucreze multe ore suplimentare. Toate aceste nemulțumiri i-au determinat pe șoferii CTP să nu mai scoată autobuzele pe traseele din Iași în data de 2 noiembrie.