O nouă experiență Erasmus în Split, Croația, pentru elevii și profesorii Școlii Gimnaziale Lețcani
În perioada 3-7 martie 2025, 9 elevi și 4 profesori ai Școlii Gimnaziale Lețcani au participat la activitățile proiectului 2024-1-RO01-KA121-SCH-000217204 din cadrul Acreditării Erasmus+ 2022-2027. Activitățile – mobilitatea de grup a elevilor și perioada de job-shadowing pentru profesori s-au desfășurat la Școala Gimnazială ,,Blatine-Škrape” din Split, Croația. Scopul mobilităților a fost de cooperare și transfer de bune practici prin observarea și aprecierea activităților curriculare și extracurriculare, cu dobândirea unor competențe dezvoltate în cadrul activităților organizate pe ateliere de lucru sau prin vizite culturale.
O nouă experiență Erasmus în Split, Croația, pentru elevii și profesorii Școlii Gimnaziale Lețcani
Având în vedere că școala gazdă integrează elevii cu nevoi speciale în clase de învățământ special și în clasele cu învățământ de masă, toți participanții au avut parte de o experiență adevărată de promovare a incluziunii sociale, a solidarității și a altruismului.
Pe parcursul celor cinci zile petrecute în Școala Gimnazială ,,Blatine-Škrape”, participanții au interacționat cu elevii din clasele de învățământ special, cu elevii din învățământul de masă, cu diverși colaboratori implicați în derularea unor proiecte ale școlii, au observat și apreciat metode și tehnici de predare-învățare la disciplinele: matematică, limbă engleză, muzică, istorie, sport și TIC. Elevii au fost implicați în activități diverse: educație rutieră în poligonul de biciclete, lucru în biblioteca școlii, dar și la Biblioteca orașului Split, unde, printre sutele de mii de exemplare, elevii au găsit și volume cu autori români traduși în limba croată, au participat la activitate interdisciplinară STEAM. Nu au lipsit activitățile recreative extracurriculare: petrecere costumată cu ocazia Sărbătorii Carnavalului – o sărbătoare națională, elevii din cele două școli prezentând costume, dansuri tradiționale și degustând produse tradiționale.
Respectul față de valorile naționale, interesul pentru conservarea patrimoniului național au fost dezvoltate prin activitățile culturale organizate: Catedrala St James, din Šibenik și orașul- muzeu Trogir, palatul lui Dioclețian din Split. De asemenea, proiectul a pus accent și pe utilizarea limbii engleze ca instrument de comunicare, iar elevii au reușit să își îmbunătățească abilitățile lingvistice prin conversații directe cu colegii din Croatia.
„Echipa noastră a fost extrem de entuziasmată să participe la acest proiect și suntem recunoscători oportunităților programului Erasmus+ și partenerilor noștri din Croația. Vom continua să aducem un impact pozitiv în educația elevilor noștri prin participarea la următoarele activități propuse în proiect, o altă mobilitate de grup, o altă echipă la job shadowing și un curs de formare”, au apreciat coordonatorii proiectului.