O ieșeancă a rămas mută de uimire când a descoperit ce era în compoziția biscuiților! Oana Budeanu: „Noroc că nu am apucat să-i dau copilului!”

de: Andreea Andrei
02:00, 22 iun. 2022

O femeie din Iași a cumpărat un pachet de biscuiți și a avut surpriza neplăcută să găsească bucăți de carton în compoziție. Femeia nu își explică de ce este posibil acest lucru și consideră că este un pericol, mai ales dacă aceste produse ajung în alimentația copiilor

Fiica unei femei din Iași era să primească biscuiți care aveau carton în compoziție. Biscuiții care se recomandă a fi simpli, fără adaosuri și fără ingrediente nesănătoase, s-au dovedit a avea „surprize”. O altă femeie din Iași a găsit bucăți de carton într-o brioșă ambalată. Protecția consumatorului nu poate acționa dacă persoanele care fac sesizările nu au bon fiscal.

Brioșă și biscuiți cu carton în compoziție

Oana Budeanu este femeia din Iași care aproape că i-a dat copilului său biscuiți cu carton în compoziție. Inițial, femeia credea că este mucegai, dar adevăratul ingredient „surpriză” a șocat-o.

„Inițial, am crezut că e mucegai, dar când m-am uitat mai atent și am rupt biscuiții, s-a văzut clar că e carton. Era destul de vizibilă bucata de carton”, declară Oana Budeanu, ieșeanca ce a găsit carton în biscuiți.

Din nefericire, femeia nu știe de unde au fost cumpărați biscuiții, deoarece i-a primit de la tatăl său.

O altă femeie din Iași a semnalat o situație similară cu o brioșă ambalată, cumpărată dintr-un mare lanț de supermarketuri. Femeia s-a adresat personalului magazinului, dar aceștia susțin că nu pot verifica aceste produse, deoarece vin ambalate.

Cum poate fi sesizată protecția consumatorului

Florin Onofrei, directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului Iași, susține că nu a primit plângeri cu privire la aceste situații, dar menționează că este foarte important ca persoanele care întâlnesc produse ce nu corespund descrierii, pot face o sesizare, în urma căreia se vor face verificări la magazinul cu pricina.

„Trebuie neapărat bonul fiscal, să știm sigur de la ce magazin este. Nu putem face verificări fără dovezi. Plângerile se pot face inclusiv on-line.

Vânzătorul este considerat responsabil. În cazuri extreme, mergem până la producător, dar în situația în care un produs este mucegăit, are un corp străin sau lucruri de genul acesta, magazinul răspunde de lucrul acesta. De obicei, clientul primește banii înapoi, iar magazinul primește sancțiuni dacă este cazul, din punct de vedere legal. Am avut diverse reclamații, cum că anumite persoane au găsit corpuri străine în alimente de la restaurante, bucăți de la spălător de vase de exemplu, dar la categoria produselor ambalate am primit plângeri legate de aspect, miros și calitatea produsului”, a declarat directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului Iași, Florin Onofrei.

Reprezentantul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului Iași îndeamnă cetățenii care întâlnesc astfel de nereguli să păstreze bonul fiscal și să facă o sesizare, fie telefonic, on-line sau în scris. Este foarte important ca bonul fiscal să fie păstrat, pentru a constitui o dovadă a achiziției. În cazurile prezentate, ambele femei nu au dovada achiziționării produsului.

În cazul femeii cu biscuiți cu carton în compoziție, măsurile care ar fi putut aplicate ar fi fost verificarea lotului prezent în magazin, iar dacă s-ar fi descoperit mai multe produse neconforme, reprezentanții autorităților s-ar fi îndreptat către distribuitor/producător.