O gară importantă din țară va fi modernizată. Iată cât costă proiectul de reabilitare
O gară importantă din țară va fi modernizată. Este vorba despre gara Făurei, un nod feroviar important în sud-estul României. Iată cât costă proiectul de reabilitare.
O gară importantă din țară va fi modernizată
Sucursala Regională de Căi Ferate Galați a inițiat o licitație pentru lucrările de modernizare a gării Făurei. Proiectul include următoarele obiective principale:
– modernizarea clădirii pentru călători din stația CF Făurei, cu accent pe îmbunătățirea spațiilor pentru servicii, zona comercială și facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă sau cu handicap vizual și auditiv;
– instalarea de sisteme noi de ventilație și încălzire;
– înlocuirea sistemelor electrice, sanitare și termice;
– amenajarea de locuri de parcare;
– optimizarea utilizării spațiilor prin recompartimentări interioare;
– montarea de coșuri de gunoi, bănci și adăposturi antivandalism pentru călători;
– actualizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv pentru informarea pasagerilor.
Vor fi instalate și balustrade, garduri de siguranță între linii și rampe pentru persoanele cu dizabilități. Valoarea totală a contractului este estimată la 80.233.940,25 lei, echivalentul a peste 16 milioane de euro, cu finanțare din Programul Transport 2021-2027.
O nouă linie de cale ferată se reabilitează
Sorin Grindeanu a anunțat că se lucrează la tronsul de cale ferată care leagă Curtici și Sighișoara. Trenurile vor circula cu 160 km/h, după ce linia va fi modernizată. Este vorba de 380 de kilometri de cale ferată care ar trebui parcurși în două ore.
,,Până la sfârşitul acestui an, de la Curtici până la Sighişoara se va circula pe o linie reabilitată, modernizată complet, care va permite viteza de 160 kilometri la oră.”, a declarat Sorin Grindeanu.
Autoritățile au anunțat că se modernizează și calea ferată Predeal – București – Constanța. Modernizarea secţiunii de cale ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa, proiect de 500 de milioane de euro, care va permite călătoria cu trenul din Bucureşti la munte şi la mare cu o viteză apropiată de cea cu care se merge în restul ţărilor europene.
De asemenea, se construiește cel mai mare tunel feroviar din România aflat pe ruta Brașov – Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Lucrările ar fi trebuit să fie gata anul acesta. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov – Sighișoara într-o oră.
Românii se pot mândri cu cea mai frumoasă cale ferată din țară. Este vorba despre calea ferată Oravița-Anina, unică în lume, întinzându-se pe o distanță de 33,4 kilometri și străbătând 14 tuneluri și 10 viaducte. Calea ferată Oravița-Anina este o perlă ascunsă a țării, adorată de turiștii pasionați de natură și de trasee spectaculoase. Traseul feroviar este spectaculos și străbate păduri dese, râuri sălbatice, stânci masive și panorame de basm. Cea mai frumoasă cale ferată din România străbate nu mai puțin de 14 tuneluri și 10 viaducte. Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere și feroviare în anul 2024. Mai multe șantiere pentru infrastructura rutieră au fost inaugurate, iar în prezent se lucrează la aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres.