O femeie din Iași a așteptat 5 luni să își recupereze garanția de 1.000 de euro de la o firmă de închirieri auto. După ce a fost contactat de reporterii BZI, administratorul i-a restituit banii
Mirela Tofan, o ieșeancă stabilită în Spania, a avut parte de o experiență neplăcută cu firma de închirieri auto GiuCa Rentals (Preda RentAuto), din Iași. După ce a achitat o garanție de 1.000 de euro pentru închirierea unui autoturism Fiat, femeia a așteptat 5 luni pentru a-și recupera banii. Situația s-a rezolvat abia după ce administratorul firmei a fost contactat de reporterii BZI
Mirela Tofan, o femeie din Iași, a întâmpinat dificultăți în recuperarea garanției plătite pentru închirierea unui autoturism. După ce reporterii BZI l-au contactat, administratorul firmei GiuCa Rentals i-a returnat banii
O femeie din Iași a așteptat 5 luni să își recupereze garanția de 1.000 de euro de la o firmă de închirieri auto
Pe data de 10 august 2024, Mirela Tofan a închiriat, timp de 13 zile, o mașină marca Fiat, de la firma GiuCa Rentals, pentru suma de 266,06 euro. La momentul semnării contractului, femeia a fost informată că trebuie să depună o garanție de 1.000 de euro, sumă care urma să fie returnată la finalul închirierii.
După două săptămâni, Mirela Tofan a predat mașina în stare impecabilă, iar reprezentanții firmei i-au garantat că banii vor fi returnați în câteva zile. Totuși, odată ajunsă înapoi în Spania, femeia a constatat că firma GiuCa Rentals nu i-a returnat suma de bani.
„În luna august 2024, pe data de 10, am venit acasă împreună cu soțul meu, care este spaniol, pentru că am avut niște probleme personale. Tot atunci, am închiriat o mașină Fiat de la firma GiuCa Rentals, din Iași. La închiriere, am semnat un contract și mi-au spus că pe contract avem o depunere de garanție de 1.000 de euro. Am zis bun, nu e nicio problemă, am plătit cu cardul, iar eu am zis că mi-i reține, mi-i blochează, dar nu că mi-i ia din cont, iar după ce duci mașina înapoi, ți-i deblochează. Când am ajuns acasă, am văzut că ei deja au tras banii din cont, nu i-au blocat. După două săptămâni, după ce am dus mașina înapoi, au zis că e totul în regulă și că banii ni-i returnează în câteva zile. M-am întors în Spania și după câteva zile i-am contactat și mi-au zis că pe contract scrie că au termen de întors banii o lună, am zis bun, nu e nicio problemă, mai aștept”, a declarat Mirela Tofan.
După o lună în care femeia a încercat să ia, din nou, legătura cu reprezentanții firmei, aceștia i-au spus că mai au nevoie de puțin timp pentru a verifica dacă este vreo problemă, deoarece banii sunt restituiți. În același timp, femeii i s-a mai comunicat și faptul că mai au nevoie încă o dată de contul bancar pentru a verifica, însă, de atunci, reprezentanții firmei nu doar că nu i-au returnat suma de bani înapoi, dar nici nu i-au mai răspuns.
„Am mai așteptat o lună de zile și după i-am contactat iar, și mi-au zis că o să verifice la bancă și să le dau timp, că ceva nu e în regulă acolo, că ei, banii, i-au returnat. Apoi m-au sunat și mi-au spus să le trimit iarăși contul meu, și verifică și revin înapoi să mă anunțe. Le-am zis să-mi trimită o poză precum că ei au trimis banii, și de atunci nu mi-au mai răspuns deloc. Eu am încercat să sun și direct la firmă, dar nu mai răspunde nimeni. Au trecut cinci luni și noi încă nu am primit banii de la ei. Este vorba de o sumă mare de bani, nu de câțiva lei. Dacă nu au de gând să ne înapoieze banii, eu voi merge mai departe, dar dacă o vor face, sunt dispusă să îmi retrag toate reclamațiile”, a spus Mirela Tofan.
Mirela Tofan a încercat să contacteze atât reprezentanții firmei, cât și banca, însă fără succes.
După ce reporterii BZI au luat legătura cu administratorul firmei GiuCa Rentals, banii au fost transferați în contul femeii
Reporterii BZI l-au contactat ieri pe Alexandru Preda, administratorul firmei, pentru a obține un punct de vedere vizavi de această situație. Acesta a oferit o altă versiune a incidentului. Potrivit lui, Mirela Tofan nu este clientul direct al firmei, contractul fiind încheiat pe numele unui bărbat spaniol, acesta fiind soțul Mirelei Tofan, femeia care a făcut reclamația.
„Doamna respectivă nu este clienta mea. Clientul este un bărbat spaniol, iubitul femeii respective, iar banii sunt confirmați în contul acestuia. I-am trimis și dovada în privat. Discuțiile le-am avut cu domnul respectiv, nu cu ea. Doamna respectivă nu are nicio calitate în raport cu firma mea”, a declarat Alexandru Preda, administratorul firmei GiuCa Rentals (Preda RentAuto).
Alexandru Preda susține că plata garanției a fost efectuată titularului contractului și că orice neclaritate ar trebui soluționată între cei doi.
După ce reporterii BZI au luat legătura cu Alexandru Preda, administratorul firmei GiuCa Rentals, banii au fost transferați în contul femeii.
„Acum mi-au scris din nou și m-au întrebat dacă datele sunt corecte. Totul s-a rezolvat cu bine, am primit toți banii înapoi”, a spus Mirela Tofan.
Tot în Iași, mai mulți oameni au fost păcăliți de un agent imobiliar care a dat zeci de țepe. Oamenilor li se cereau bani înainte de vizionarea imobilelor, iar ulterior nu mai primeau nimic.
Mirela Tofan, o femeie din Iași, acuză firma de închirieri GiuCa Rentals (Preda RentAuto) că nu i-a returnat garanția de 1.000 de euro. După aproximativ cinci luni în care femeia nu și-a văzut banii în cont, aceștia au fost restituiți în urma discuției reporterilor BZI cu administratorul firmei.