O femeie a fost sunată de DSP Constanța să fie anunţată de decesul bărbatului care se afla viu, lângă ea
Momente tragic-comice în Constanța. O femeie a fost sunata de DSP Constanța ca să o anunţe că soțul ei a decedat din cauza îmbolnăvirii cu COVID-19. Incidentul este şi mai şocant atunci când, în momentul în care soţia era anunțată de instituţie, soţul era viu și nevătămat lângă ea.
În localitatea Năvodari din judeţul Constanta s-a petrecut un eveniment care putea avea urmări tragice pentru femeie.
DSP Constanța a anunţat decesul unui bărbat care era viu
DSP Constanța a făcut o greşeală care putea avea urmări tragice pentru o femeie. Se pare că aceasta a fost anunţată de instituţia numită mai sus că soţul ei a decedat ca urmare a unei infectări cu COVID-19. Din fericire pentru starea de sănătate a femeii, în momentul anunţului, soţul acesteia se afla, viu și nevătămat lângă ea. Putem doar să ne imaginăm ce s-ar fi întâmplat dacă soţul nu s-ar fi aflat lângă soţie.
După ce apelul s-a încheiat, femeia și-a dat seama de gravă eroare pe care autorităţile au putut să o comită. Din aceste considerente. ”Mortul” a sunat înapoi la DSP pentru a le explica autorităţilor faptul că este viu și nevinovat.
Pacienţii sunt vinovaţi în viziunea DSP Constanța
Pentru ca întreaga scenă să capete şi mai multă dramă confundtă cu inconștiență și probabil prostie, autoritățile spun ca pacienţii sunt vinovaţi de greşelile comise de ei. Din aceste considerente, aceştia au răspuns, sec, că pacientul e vinovat pentru că nu şi-a dat datele de contact personale
”Bărbatul, în vârstă de 35 de ani, contact direct al unei persoane infectate cu SARS-CoV-2 (soția acestuia), nu a pus la dispoziția DSP Constanța, toate datele de identificare și contact, în urma anchetei epidemiologice.
O angajată DSP Constanța a sunat-o pe soție pentru verificări suplimentare, văzând scris pe fișa de contact direct, cuvântul “deces”. În urma discuției purtate telefonic, soția bărbatului a afirmat că acesta este acasă și are o stare bună.
Angajata DSP și-a cerut scuze pentru neînțelegere și a explicat că a dorit să afle informații suplimentare despre persoana în cauză. Menționăm faptul că nu au fost operate în sistem date care să releve decesul bărbatului. Ulterior, cei doi soți, au sunat-o pe angajata DSP, apostrofând-o în repetate rânduri.
” Mortul” a sunat de multe ori pentru a confirma că trăiește
Incidentul a fost povestit şi de bărbatul care fusese declarat mort de către DSP Constanța. Acesta spune că el era pozitiv cu COVID-19 iar soția acestuia, contact direct, invers de felul în care DSP a raportat incidentul. Totuşi acesta a mai spus faptul că a sunat în repetate rânduri pentru a se asigura că nu ”il omoară” nimeni în acte
„Am sunat după aceea în continuu, să anunţ că nu sunt mort, să mă asigur că nu mă trezesc cu surprize şi la Starea Civilă, să mă declare decedat. După multe insistenţe, mi-a răspuns o doamnă care ea a vorbit urât cu mine, nu invers, cum au transmis ei presei”, a explicat bărbatul.
DSP-urile din România au făcut greșeli imense
Nu este primul DSP care se află în mijlocul unui scandal de acest fel. De exemplu, DSP Sibiu și-a cerut scuze în mod public după ce a sunat familia unei persoane decedate pentru a întreba cum se mai simte… mortul.
„În cadrul Direcţiei de Sănătate Publică a judeţului Sibiu există un grup de persoane care monitorizează periodic starea de sănătate a pacienţilor confirmaţi cu SARS-CoV-2. Dintr-o regretabilă eroare, în momentul efectuării apelului, reprezentantul DSP Sibiu nu a avut acces la baza de date a cazurilor confirmate cu COVID-19, soldate cu deces. Regretăm situaţia neplăcută creată şi ne cerem public scuze faţă de de familia îndurerată. Ne vom strădui ca aceste greşeli să nu se mai repete în viitor”, a declarat purtătorul de cuvânt al DSP Sibiu, Krisztina Gaal.