O familie din Marea Britanie a primit o sumă colosală la factura de energie electrică: 80.000 de lire sterline
O familie din Kent s-a trezit fără bani în cont, după ce a fost facturată cu aproape 1 milion de lire sterline de către furnizorul de energie electrică. Mai mult, oamenii s-au trezit că li s-au prelevat din cont 80.000 de lire sterline prin debit direct.
„A fost destul de amuzant la început”, a declarat Richard Baron, care locuiește în Deal, Kent, împreună cu soția sa și cei doi copii mici.
Factură la energia electrică de 80.000 de lire sterline
Richard Baron, bărbatul facturat la energia electrică cu o sumă incredibilă, primise un e-mail în care i se comunica faptul că plățile sale de debit direct urmau să ajungă la 80.124 de lire sterline pe lună, totalizând 961.488 de lire sterline pentru întregul an.
„Am presupus că a fost doar o eroare pentru că, evident, nu are nimic de-a face, în niciun caz, cu cât utilizăm noi”, a spus el, relatează The Guardian.
Factura de electricitate a familiei din Kent se ridica de obicei în jurul sumei de 150 de lire sterline pe lună și aveau deja un credit de 1.000 de lire sterline, deoarece compania luase plăți mai mari decât consumul familiei, în ciuda faptului că aceasta avea un contor inteligent. Astfel, bărbatul a sunat la EDF și a fost redirecționat către trei departamente diferite înainte ca un angajat să descopere ce s-a întâmplat de fapt.
„A spus că pare să fie doar o problemă cu sistemul lor și că o vor remedia”, a spus el.
Cu toate acestea, câteva zile mai târziu, aplicația încă arăta că bărbatul are de plată 80.000 de lire sterline, așa că a sunat din nou și a fost asigurat că problema va fi rezolvată. Dar nu a fost așa.
„Soția mea a primit un mesaj text pe la ora 7 dimineața în care i se spunea că avem fonduri insuficiente în cont, dar nu menționa suma. Când m-am uitat lipseau 76.000 de lire sterline”, a spus Baron.
Richard Baron a contactat departamentul de fraude al băncii sale, care a reușit să ramburseze banii la câteva ore după ce a fost efectuată plata. Acum, după ce și-a anulat debitul direct din cont, familia a fost trecută la un plan tarifar mai scump de către furnizorul de energie.
Factura la curentul electric, motiv de divorț
Într-un alt context, amintim de cazul unui australian ce a dat vina pe facturile de energie electrică pentru ruperea căsniciei sale, în timp ce se lupta cu AGL, unul dintre cei mai mari furnizori de energie electrică din țara sa. Bryn Lawson, în vârstă de 55 de ani, a acuzat compania de electricitate că a folosit greșit numerele indexului contorului din casa sa din nord-vestul Sydney-ului, cea mai recentă factură fiind de peste 833 de dolari.
Compania AGL și-a cerut scuze pentru problemă și i-a oferit niște compensații, dar greșelile continuă să aibă loc.
„Remediați, AGL. Adună-ți mizeria și repară-l, prietene. Te urmăresc, AGL… încetează să mă-nfurii”, a spus Lawson, înfuriat, pentru publicația „A Current Affair”.
Doar că această problemă l-a costat mai mult decât bani, spune Lawson, argumentând că a contribuit la prăbușirea căsniciei sale care dura de 35 de ani.
De altfel, revenind pe meleagurile noastre, amintim că în iarna trecută, un bărbat din Lugoj, de 67 de ani și-a pus capăt zilelor, din cauza facturii primite la energie electrică.
În contextul acestor scumpiri la nivel mondial, o familie din Marea Britanie a primit o factură la energia electrică de 80.000 de lire sterline.