O companie auto din țară face concedieri masive! Câte fabrici vor fi închise
O companie auto din țară face concedieri masive! ZF, unul dintre cei mai importanți producători de cutii de viteze și transmisii la nivel mondial, trece printr-o criză majoră. Sute de angajați riscă să rămână fără loc de muncă. Iată câte fabrici vor fi închise.
O companie auto din țară face concedieri masive!
O companie germană renumită în industria auto va închide 30% din fabricile din Germania, dar și din țările partenere, inclusiv România. Conducerea firmei a anunțat că va reduce până la 14.000 de locuri de muncă în perioada următoare, din cauza scăderii accelerate a profitului pe piața auto.
„Există o listă de fabrici care ar trebui închise cât mai repede posibil. (…) Dacă nu păstrăm strategia și trebuie să renunțăm sau să vindem afacerile achiziționate, ar fi mult prea scump.”, a declarat Achim Dietrich, șeful consiliului general al ZF.
Grupul ZF s-a îndatorat puternic prin achiziții și investiții în noi tehnologii și trebuie să plătească mai mult de jumătate de miliard de euro în dobândă anual.
ZF este unul dintre cei mai mari furnizori din industria auto din lume, cu aproximativ 169.000 de angajați în 160 de locații din 30 de țări. ZF produce în România airbag-uri, volane, servicii de inginerie pentru sistemele de siguranță active și servicii de cercetare și dezvoltare în industria automotive.
Criză financiară în industria auto
Mai multe companii din industria automotive din judeţul Arad au notificat autorităţile cu privire la intenţia de a recurge la concedieri colective, invocând scăderea comenzilor pentru maşini electrice în Europa. O mare parte dintre cei concediaţi ar putea fi preluaţi de alte companii cu acelaşi profil.
După anunțarea concedierilor masive la Arad, se închide și o importantă fabrică de componente auto. Unul dintre cei mai mari angajatori din țară, firma Leoni, închide o fabrică de componente auto, unde lucrau 200 de persoane. Compania dă vina pe cererea scăzută din piaţă, determinată de reducerea subvenţiilor pentru maşini electrice, decizie care a dus la vânzări mai puţine pentru acestea, după ce Comisia Europeană a pus presiune pe toţi constructorii să investească în noi tehnologii, fără a impulsiona investiţii şi în reţele de încărcare pentru acestea.
,,După discuţii îndelungate, am identificat o nevoie de flexibilizare a modului în care lucrăm, astfel încât să ţinem pasul cu cerinţele pieţei auto. Decizia detaşării angajaţilor noştri din Luduş către alte fabrici Leoni din România, respectiv la fabricile din Arad si Bistriţa, a fost luată ca urmare a reducerii drastice a comenzilor pentru fabrica din Luduş şi având în vedere dorinţa noastră de a păstra toţi aceşti angajaţi valoroşi în cadrul companiei.”, au spus reprezentanţii Leoni într-un comunicat de presă.
Angajaţii Leoni de la Luduş au drept opţiune relocarea la Arad, în fabrica de acolo, la peste 300 km distanţă, fie demisia. Cu o forţă de muncă de aproximativ 12.000 de angajaţi în 2024, Leoni România este unul dintre cei mai importanţi angajatori din ţară.
În ultima perioadă, tot mai multe companii auto recurg la concedieri în masă. Fabricile se confruntă cu scăderea profitului și cu cheltuieli uriașe sau cu o cerere scăzută pe piață a produselor. Este și cazul companiei ZF, care va închide 30% din fabricile din Germania și din țările partenere, inclusiv România.