Prima pagină » National » O bancă din România schimbă toate cardurile! Iată ce trebuie să știe clienții
O bancă din România schimbă toate cardurile! Iată ce trebuie să știe clienții

O bancă din România schimbă toate cardurile! Iată ce trebuie să știe clienții

17 mai 2024, 09:00,
în National

O bancă din România schimbă toate cardurile! Raiffeisen a început să notifice clienții cu privire la schimbările care se vor produce în privința cardurilor Mastercard, care vor fi înlocuite în totalitate cu carduri Visa. Iată ce trebuie să știe clienții.

O bancă din România schimbă toate cardurile!

Raiffeisen și-a anunțat clienții că oferta de carduri de debit și credit emise sub sigla Mastercard vă fi înlocuită cu carduri de debit și credit emise sub sigla Visa.

Începând cu data de 15 iulie 2024 cardul de credit Mastercard Standard va fi înlocuit cu cardul Visa Credit Standard; cardul de credit Mastercard Vodafone va fi înlocuit cu cardul Visa Credit Standard; cardul de credit Mastercard eMAG va fi înlocuit cu cardul Visa Credit eMAG; cardul de credit Mastercard Gold va fi înlocuit cu cardul Visa Credit Platinum; cardul de credit Mastercard World va fi înlocuit cu cardul Visa Credit Signature; cardul de credit Mastercard World Elite va fi înlocuit cu cardul Visa Credit Infinite.

Începând cu data de 1 august 2024 cardurile de debit Mastercard Lei, Mastercard SMURD Lei și Mastercard Student Lei vor fi înlocuite cu cardul de debit Visa Lei; cardurile de debit Mastercard EUR și Mastercard USD vor fi înlocuite cu cardurile de debit Visa EUR, respectiv Visa USD; cardul de debit Mastercard Gold, atașat unui pachet de cont curent Raiffeisen Premium Banking, va fi înlocuit cu cardul de debit Visa Platinum; cardul de debit Mastercard Gold, atașat unui pachet de cont curent Raiffeisen Private Banking, va fi înlocuit cu cardul de debit Visa Signature.

Ce trebuie să facă românii

Vladimir Kalinov, vicepreședinte Retail la Raiffeisen Bank, a declarat, recent, că Mastercard și Visa aveau o pondere egală de carduri Raiffeisen Bank, scrie presa economică. Acesta a precizat că, singurul lucru pe care trebuie să îl facă clienții după înlocuirea cardului bancar este să introducă noile date în platformele de unde obișnuiau să facă cumpărături. Clienții Raiffeisen Bank nu trebuie să plătească nimic pentru înlocuirea cardului Mastercard cu unul Visa, adaugă reprezentantul Raiffeisen.

Pe lângă această schimbare, o nouă lege vine în ajutorul celor care au rată la bancă. Băncile vor fi obligate să își ajute clienții în cazul în care aceștia nu pot plăti rata lunară. Măsurile de restructurare trebuie să țină cont de situația consumatorului și să includă refinanțare, amânare sau suspendare a plății ratelor, schimbarea ratei dobânzii, conversii valutare sau iertare parțială de datorie. Acestea reprezintă tipuri de soluții pe care conciliatorii le propun în cadrul negocierilor consumatori-bănci în concilierile desfășurate la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB).

Anul 2024 a debutat cu o modificare legislativă importantă, pozitivă pentru consumatori și care va consolida relația acestora cu băncile. Ordonanța de urgență a Guvernului nr.15/2024 prevede obligația pentru creditori să facă dovada că au încercat să restructureze creditele pentru care consumatorii nu au mai putut plăti și au ajuns în faza de executare silită.

Astfel, banca trebuie să ia măsuri concrete de îmbunătățire a relației contractuale cu clientul care întâmpină dificultăți de plată, înainte de a iniția executarea garanțiilor. Chiar dacă băncile veneau și până la apariția acestei ordonanțe cu măsuri de redresare și restructurare, actul normativ evidențiază în mod distinct această obligație. Vestea este bună atât pentru consumatori, cât și pentru bănci, deoarece nicio instituție de credit nu-și dorește să aibă clienți aflați în executare silită. Orice client neperformant înseamnă costuri suplimentare pentru o bancă: cu constituirea de provizioane, cu cheltuieli de executare, cu administrarea acestor credite neperformante.

Băncile sunt interesate să aibă clienți sănătoși financiar, iar relația client-bancă este una de parteneriat. Interesul băncii este de a soluționa cât mai rapid orice fel de situație cu potențial conflictual. De asemenea, a fost anunțat faptul că dispare o bancă importantă din România. Banca a fost vândută, iar Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția deja. First Bank, prezentă de ceva timp în România, a fost preluată de Intesa Sanpaolo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
30 noiembrie 2024
30 noiembrie 2024