O agenție de branding din Iași a primit aurul la unul dintre cele mai prestigioase concursuri din lume. Gala de decernare a premiilor a avut loc la Londra – FOTO
Salt on Waves, o agenție de branding din Iași, a primit aurul la Transform Awards Europe 2024, unul dintre cele mai prestigioase concursuri din lume
Gala de decernare a premiilor Transform Awards a avut loc la Londra, pe 17 aprilie 2024. În cadrul concursului au fost acordate peste 50 de premii pe diverse categorii. Salt on Waves a făcut cinste Iașiului, fiind singura agenție din regiunea noastră ce a fost prezentă la competiție anul acesta.
Salt on Waves, o agenție de branding din Iași, a primit aurul la unul dintre cele mai prestigioase concursuri din lume
Transform Awards este unul dintre cele mai prestigioase concursuri de branding la nivel global. Aflat la a 15-a ediție, evenimentul celebrează excelența în activitatea de branding, recompensând proiectele creative și inovatoare din întreaga lume. Aceste recunoașteri sunt acordate în urma unui proces riguros de jurizare, pe diverse categorii, printre care arhitectură și strategie de brand, identitate vizuală, naming, audio brand sau packaging.
Format din peste 30 de specialiști din industria branding, marketing și comunicare, de la companii precum Nestlé, Coca-Cola, Bayer, Vodafone, până la Landor & Fitch sau Pentagram, juriul a apreciat conceptul și direcția strategică curajoasă propusă de Salt on Waves în rebrandingul Meltin(Pot). Versatilitatea și utilizarea simbolului grafic a fost considerată o alegere creativă și eficientă în comunicarea și poziționarea brandului pe piața competitivă a mărcilor de lux.
Este important de știut faptul că Salt On Waves se află la prima participare în acest concurs și a reușit să surclaseze nume sonore din industrie, fiind desemnată câștigătoare dintre cei cinci finaliști la categoria „Cea mai bună identitate vizuală din sectorul retail”.
„Pentru mine, experiența Transform este o bucurie imensă, mai ales pentru că Londra este orașul în care am locuit și în care am învățat cele mai prețioase lecții. Valoarea acestei realizări este cu atât mai mare pentru că Salt este o agenție tânără, anul acesta facem 5 ani de activitate. Faptul că am fost selectați a făcut ca proiectul nostru să stea mândru în concurs lângă cele create de agenții internaționale prestigioase, precum Pentagram, Landor, Lippincott.
Proiectul Meltin(Pot) a fost o experiență extraordinară pentru noi: rebrandingul, în sine, pentru un client italian, cu alte standarde, alte valori, altă energie, punerea în practică a procesului creativ de la identitate vizuală până la realizarea efectivă a materialelor foto-video pentru lansare, participarea la Transform pe ultima sută de metri, excursia la Londra cu aventuri, bineînțeles, fantastica gală cu networking-ul și emoțiile aferente, aducerea premiului la Iași și, nu în cele din urmă, alăturarea noastră la agențiile care se bucură de realizări peste tot în lume”, a declarat Mirona Gâdei, fondatoarea Salt on Waves.
Salt on Waves a câștigat proiectul de rebranding în urma participării la un pitch organizat de proprietarii Meltin(Pot)
Cu o tradiție de peste 20 de ani în industria denimului, Meltin(Pot) a fost unul dintre cele mai populare branduri italiene din anii 2000. Fondată în 1994, compania s-a concentrat pe producția de blugi la nivel european. Cu o cifră de afaceri impresionantă în anii de glorie, proprietarii au investit masiv în brand. În urma unor ample cercetări de piață la nivel național și internațional, au diversificat gama de produse prin înființarea unei fabrici proprii și a unui concept store.
Prin implicarea unor artizani locali, brandul a reușit să valorifice tradiția și calitatea italiană, obținând piese din denim apreciate peste tot în lume. După o perioadă marcată de dificultăți, culminând cu falimentul din 2019, un grup de investitori italieni a preluat vechile fabrici și a dorit să revitalizeze potențialul brandului Meltin(Pot).
Salt on Waves a câștigat proiectul de rebranding în urma participării la un pitch organizat de proprietarii Meltin(Pot) în fața altor agenții din Europa. Principala provocare a implicat repoziționarea mărcii pe piață și trecerea de la un brand de masă la unul high-end. Procesul de rebranding s-a bazat pe conceptul de unitate și incluziune.
Identitatea vizuală exprimă esența Meltin(Pot) – un mod de viață și un spațiu în care oricine, indiferent de origine geografică, etnie, religie, orientare sexuală, profesie sau vârstă, este și se simte acceptat. Parantezele definesc Meltin(Pot). Această abordare a permis brandului să devină un simbol al diversității și al deschiderii către toate categoriile de consumatori și să fie distinctiv în industria modei.
Pentru implementarea conceptului creativ, Salt a colaborat cu renumitul stilist Ovidiu Buta, realizând o ședință foto-video îndrăzneață, condusă de ieșeanul Iustin Șurpănelu. Filmările au avut loc în multe locații din Italia, inclusiv în interiorul fostei fabrici Meltin(Pot), din orașul Puglia, surprinzând detalii despre rădăcinile brandului.
O agenție de branding din Iași a primit aurul la unul dintre cele mai prestigioase concursuri din lume. Gala de decernare a premiilor a avut loc pe data de 17 aprilie la Londra.