Nouă lege privind electrocasnicele ieșite din perioada de garanție. Producătorii vor fi obligați prin lege
Parlamentul European a adoptat dreptul la reparare, care îi obligă pe producători să rezolve problemele bunurilor cumpărate de clienţi la un preţ rezonabil şi după expirarea perioadei de garanţie.
Mai mult, consumatorii mai îndemânatici vor avea acces la piese de schimb, ustensile şi informaţii despre cum pot fi reparate produsele pe care le deţin, dar nu mai funcţionează.
Aparatele care pot fi reparate chiar dacă au ieşit din garanţie
De asemenea, vor fi înfiinţate platforme online oficiale care îi vor ajuta să găsească ateliere locale de reparaţii sau magazine care comercializează produse recondiţionate, mai ales că bunurile reparate primesc şi un an de garanţie.
Totodată, consumatorii pot împrumuta de la producători dispozitive similare cât timp ale lor sunt în reparaţii.
Deocamdată, legea include doar aspiratoarele, maşinile de spălat şi telefoanele mobile, însă lista categoriilor de produse poate fi extinsă în timp.
Parlamentul a adoptat marți, 23 aprilie, directiva privind așa-numitul „drept la reparare” pentru consumatori, cu 584 de voturi pentru, trei împotrivă și 14 abțineri.
Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile și încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor reparându-le.
Astfel, consumatorii vor fi încurajați și mai mult să aleagă să repare produsul în loc să îl înlocuiască, potrivit europarl.europa.eu.