Noi dimensiuni ale Educației la Iași, proiect al Liceului Teoretic de Informatică – FOTO

de: Valentin Hutanu
04:00, 23 nov. 2019

Inițiatorii și-au propus să introducă utilizarea Social Media în procesul educațional. Scopul a fost pentru învățarea profesorilor cum să facă educație Social Media în școală

Pe 20 și 21 noiembrie 2019, Liceul de Informatică „Grigore Moisil” din Iași a găzduit un nou proiect Erasmus. A fost vorba despre o primă întâlnire transnațională. Totul a fost intitulat „Educational Toolkit for the Development of Social Media Literacy”. Inițiatorii și-au propus să introducă utilizarea Social Media în procesul educațional. Scopul a fost pentru învățarea profesorilor cum să facă educație Social Media în școală. La întâlnire au participat profesori și specialiști din patru țări partenere: România, Belgia, Italia, Portugalia.

Educația media a devenit o prioritate la nivel european

Preocuparea pentru Educația media a devenit o prioritate la nivel european. Ea este reflectată în noile politici educaționale europene. Comisia Europeană încurajează dezvoltarea acestei componente. Deocamdată, ea nu este cuprinsă în curriculumul național. În acest context, sunt sprijinite proiecte inovative care pun accentul pe necesitatea de a educa tinerii cum să relaționeze cu media.

„Proiectul Erasmus+ nr. 2019-1-RO01-KA201-063996 este inițiat și coordonat de către liceul «Grigore Moisil». El propune crearea unui set de instrumente complexe care oferă profesorilor oportunitatea de a dezvolta educația Social Media la elevi. Se pune accent și ca aceștia să-și facă lecțiile mai atractive și să-și adapteze demersul educațional propriu la nevoile societății din secolul al XXI-lea”, a reliefat prof. dr. Anamaria Ghiban, unul dintre coordonatorii proiectului.

Alături de aceasta, printre membri sunt și prof. dr. Adina Romanescu, prof. Daniela Anghelescu, prof. dr. Anca Narcisa Adochiei, prof. Lăcrămioara Tufescu.

Parteneriat strategic în domeniul Educației școlare

În cadrul proiectului vor fi create, testate, promovate și evaluate cinci produse intelectuale. Ele vor deveni resurse educaționale deschise, accesibile tuturor profesorilor/specialiștilor în educație din Europa. Acesta are un buget aprobat de 155.906 euro, fiind implementat până pe 31 august 2021. Parteneri sunt și: Fundația Centrul pentru Jurnalism Independent (București, România), Agrupamento de Escolas de Freixo (Freixo, Portugalia). Pe lângă acestea se află și Instituto Comprensivo 10 (Modena, Italia) și Katholieke Universiteit Leuven (Leuven, Belgia).

„Impactul proiectului este pe termen lung. Toate rezultatele intelectuale și activitățile susținute în cadrul acestuia vor dezvolta educația Social Media. E vorba despre contextul educațional. Vor crea o premisă la diferite niveluri instituționale pentru adoptarea politicilor educaționale. Ele includ utilizarea pe scară largă a instrumentelor de învățare bazate pe Social Media”, a conchis profesorul Ghiban.