Modificări la gradația de merit 2023! Mai multe puncte pentru profesorii care au realizat proiecte pentru școală
Profesorii, directorii de școli, personalul auxiliar și inspectorii care vor să obțină, timp de 5 ani, cu încă un sfert de salariu mai mult lunar ar urma să depună dosarele pentru concursul de gradație de merit 2023 la secretariatele școlilor, în perioada 2-15 mai, potrivit proiectului de metodologie din acest an. Astfel, ar urma să fie cu 10 puncte mai mult la criteriul 4 pentru profesorii care au elaborat proiecte pentru școală
Aceste puncte provin de la criteriul 1 – activități instructiv-educative, căruia i se alocă, în acest an, 80 de puncte, față de 90, cum era în 2022. Gradația de merit se acordă personalului didactic de predare, personalului didactic auxiliar şi personalului didactic de conducere, de îndrumare şi control, prin concurs și „reprezintă o creștere cu 25 la sută a salariului de bază deţinut, conform legii”, potrivit documentului draft.
Cum se calculează gradația de merit 2023
Numărul maxim de gradații care pot fi acordate în acest an nu a fost stabilit, reprezentanții ISJ neavând încă ordinul de ministru. Cu toate acestea, se calculează astfel:
„din numărul rezultat prin aplicarea a 16 la sută din totalul posturilor didactice auxiliare, respectiv a 16 la sută din totalul posturilor didactice de predare, de conducere, îndrumare şi control, ocupate în luna februarie 2023, conform programului EduSal, la nivelul judeţului/municipiului Iași, se scade numărul de gradaţii acordate personalului didactic aflat în plată la 1 septembrie 2023, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani”, mai scrie în document.
Candidatul întocmeşte şi depune dosarul în vederea participării la concursul pentru obţinerea gradaţiei de merit, în format letric, la conducerea unităţii/instituţiei de învăţământ/Palatului Național al Copiilor în care este titular/detaşat/angajat la data depunerii dosarului.
Candidaţii care îşi desfăşoară activitatea în două sau mai multe unităţi/instituţii de învăţământ depun documentele la conducerea uneia dintre aceste unităţi de învăţământ, cu respectarea strictă a termenului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
Criterii principale de evaluare
După depunerea dosarului de înscriere la concurs nu se mai admite completarea acestuia cu alte documente. Inspectoratul școlar stabilește, prin procedură proprie aprobată în Consiliul de Administrație, modalitatea de depunere, evaluare a dosarelor și soluționare a contestațiilor: în format letric sau în format electronic, prin platforma dedicată pe care o transmite candidaților.
În plus, cele 4 criterii de evaluare principale sunt criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă, criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică/management educațional, criteriul privind activităţile extracurriculare şi implicarea în proiecte/programe de formare profesională, criteriul privind contribuţia la dezvoltarea instituţională.