Miroslava Retail Park, investiția care va bloca complet traficul din zona Galata – Miroslava! Sute de mașini vor trece prin fața ferestrelor locatarilor. „Nu vom mai putea deschide geamurile, totul va fi sufocat”
Proiectul Miroslava Retail Park va bloca complet traficul din zona Galata – Miroslava. Aleșii locali vor decide astăzi dacă aprobă Planul Urbanistic Zonal
Astăzi, 31 ianuarie 2025, plenul Consiliului Local se va reuni pentru a supune votului zeci de proiecte de hotărâre. Printre acestea se numără și cel cu privire la aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) de pe șoseaua Voinești – zona Galata, elaborat pentru construire centru comercial cu parcări, pilon publicitar luminos, sistematizare verticală, împrejmuire, post de transformare, branșamente la utilități, organizare de șantier și amenajare soluție de trafic.
Miroslava Retail Park, investiția care va bloca complet traficul din zona Galata – Miroslava
Plenul Consiliului Local va dezbate în cadrul ședinței ordinare de astăzi, 31 ianuarie 2025, proiectul de hotărâre privind aprobarea PUZ a centrului comercial Miroslava Retail Park. Acesta va fi construit de firma Pro Development SRL, controlată de afaceristul din Bacău, Adrian Păcuraru. Miroslava Retail Park se va întinde pe o suprafață de aproximativ 6.200 metri pătrați, însă suprafața care va fi reglementată prin PUZ este de 13.653 de metri pătrați. Clădirile vor avea o înălțime de P+1E, de maximum 12,5 metri. Însă, locatarii din zonă sunt nemulțumiți de proiect. Aceștia susțin că investiția va bloca complet traficul din zona Galata – Miroslava.
„Totul va fi sufocat de trafic aici. Vă dați seama câte sute de mașini vor veni zilnic în zonă? Și așa este trafic aici, nu are ce căuta un asemenea centru comercial, totul e plin de mașini, străzile vor fi blocate, se va sta cu orele în trafic”, a spus unul dintre locatarii care locuiesc în zona în care va fi realizat proiectul Miroslava Retail Park.
Mai mult, în cadrul proiectului publicat este specificată o cale de acces către centrul comercial, printre 4 blocuri de locuințe. Strada este în prezent închisă cu un gard, iar oamenii din zonă și-au amenajat un parc pentru copii. De ceea ce se tem locatarii celor 4 blocuri este faptul că drumul respectiv va fi amenajat ca stradă, iar pe arteră vor trece sute de mașini zilnic, și din cauza aceasta nu vor putea nici măcar să deschidă geamurile.
„Acum nu este stradă, este amenajat un parc pentru copii. Cu siguranță va dispărea, vor să facă cale de acces, deși are doar 4 metri lățime. Va fi ceva de groază, nu vom putea deschide geamurile, totul va fi sufocat aici. Dar și pentru siguranța noastră nu este în regulă. E bucata lor de pământ, înțeleg asta, dar totuși, suntem oameni, nu poți chiar să nu iei în seamă și să nu îți pese că îi omori pe alții”, a mai spus un locatar care a dorit să-și păstreze anonimatul.
Este important de menționat că, potrivit planșelor publicate în proiectul de hotărâre, pe unele planșe publicate, strada de 4 metri lățime este menționată ca alee pietonală, în altele, ca drum de acces auto.
În proiect nu sunt prevăzute benzi de decelerare, descărcarea autoturismelor se va face direct în strada principală
În cadrul documentelor nu sunt prevăzute benzi de decelerare, de accelerare și nici alveole, iar sutele de autoturisme care vor intra / ieși din Miroslava Retail Park vor ieși din complex direct în strada principală. Deci, alte ambuteiaje și mai multă aglomerație în zona Galata – Miroslava. Practic, totul va fi blocat. Benzile de decelerare, toată descărcarea celor 130 de mașini, se vor face direct în strada principala. Nu înțelegem de ce comisia de circulație și Poliția Rutieră nu a sesizat lipsurile din proiect.
Nu este normal ca un asemenea parc de retail să nu aibă aceste lucruri și să nu respecte legislația în vigoare. Este cât se poate de clar că înainte de a aproba acest proiect ar trebui ca plenul Consiliului Local să aibă în vedere găsirea unei soluții de trafic, corespunzătoare zonei, inclusiv comisia de circulație și Poliția Rutieră.
Punctăm faptul că nimeni nu are nimic împotriva proiectului de investiție, problema majoră o constituie respectarea aliniamentului, a retragerilor și a căilor de acces, situații care nu se vor mai putea rezolva după aprobarea Planului Urbanistic Zonal.
Rămâne de văzut dacă plenul CL va aproba PUZ-ul pentru proiectul Miroslava Retail Park, care va bloca complet traficul din zona Galata – Miroslava.