Mii de persoane din Iași sunt dependente de ajutorul de la Direcția de Asistență Socială. Aceștia primesc zilnic mâncare și apă

de: ionut.popescu
02:00, 22 aug. 2024

Direcția de Asistență Socială Iași a implementat o serie de măsuri, menite să protejeze persoanele vulnerabile în timpul perioadelor de caniculă, adaptându-și serviciile și resursele pentru a răspunde nevoilor specifice ale comunității

În perioadele de caniculă, Direcția de Asistență Socială Iași a luat măsuri pentru a asigura protecția persoanelor vulnerabile, punând un accent mai mare pe menținerea hidratării. Astfel, mii de oameni din Iași așteaptă zilnic ajutor din partea autorităților. Unii primesc apă și mâncare chiar și la domiciliu dacă nu reușesc să ajungă până la Cantina Socială.

Direcția de Asistență Socială Iași protejează vârstnicii și persoanele vulnerabile

 Direcția de Asistență Socială Iași contribuie în cadrul planului municipal de măsuri pentru combaterea efectelor caniculei. Daniel Ciubotaru, directorul adjunct al Direcției de Asistență Socială Iași, a explicat că una dintre principalele măsuri constă în adaptarea săptămânală a meniurilor la cantina socială. „Cantina socială își adaptează meniul săptămânal, în funcție de recomandările medicilor nutriționiști cu care noi colaborăm, pentru a putea veni în sprijinul celor care sunt vulnerabili”, a spus Daniel Ciubotaru.

În perioadele cu avertizări de cod portocaliu sau roșu, echipele instituției contactează toate persoanele aflate în evidență, în special cele care suferă de boli cronice sau care nu au aparținători. „În prezent, avem în evidență peste 4000 de persoane, pe care le contactăm periodic. Într-o singură zi, colegii mei au reușit să sune 700 de persoane pentru a verifica starea lor de sănătate și pentru a identifica eventualele nevoi urgente”, a declarat Daniel Ciubotaru.

Prioritatea, o reprezintă persoanele în vârstă, greu deplasabile sau fără sprijin familial, pentru care asistenții sociali intervin, fie pentru achiziționarea de produse medicale, fie pentru realizarea altor cumpărături esențiale. Multe dintre aceste persoane, aflate în situația aceasta, preferă să beneficieze de ajutorul celor de la Direcția de Asistență Socială decât să muncească.

Monitorizare și sprijin în perioadele de căldură extremă

Direcția de Asistență Socială Iași gestionează un TelVerde disponibil zilnic, de dimineață până seară, prin intermediul căruia beneficiarii pot solicita sprijin în cazuri de urgență. „Avem și un TelVerde, disponibil și pe site, unde se răspunde de dimineață până seara, toată ziua, iar în cazul în care se solicită sprijin, echipa noastră de intervenție, formată din șoferi și asistenți medicali, se deplasează”, a adăugat Daniel Ciubotaru, directorul adjunct DAS. Aceste echipe mobile sunt gata să asigure transportul și suportul necesar pentru persoanele vulnerabile, în special, în cazurile în care este nevoie de asistență medicală sau de alte forme de sprijin urgent.

În ceea ce privește centrele de zi și rezidențiale pentru vârstnici, Daniel Ciubotaru a subliniat că măsurile sunt adaptate pentru a asigura confortul și siguranța beneficiarilor. „Avem un număr de 11 centre de zi pentru vârstnici, unde sunt înregistrate aproximativ 800-900 de persoane. Aceste centre sunt echipate cu aer condiționat și sunt pregătite să ofere apă potabilă și alte resurse esențiale pentru a menține sănătatea și bunăstarea vârstnicilor”, e explicat el. În aceste centre, programul de ieșire în aer liber este limitat în intervalele critice de căldură, iar personalul medical monitorizează starea de sănătate a beneficiarilor, intervenind rapid în caz de necesitate.

Prin aceste măsuri, Direcția de Asistență Socială Iași reușește să protejeze mii de persoane vulnerabile.