Mai mulți studenți ai UMF Iași experimentează un instrument de învățare internațional online

de: Ștefana Șovea
02:00, 05 apr. 2024

Un grup de studenți din anii II și III de la Facultatea de Medicină a Universității de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, specializarea Asistență Medicală Generală, coordonat de șef lucrări dr. Alina Popa și prof. univ. dr. Sabina Antoniu, experimentează, în perioada februarie-iunie 2024, un nou instrument de învățare online

Este vorba despre Collaborative Online International Learning (COIL), o componentă a conceptului emergent de internaționalizare acasă. Această metodă încurajează schimbul cultural, lingvistic și interdisciplinar între participanți, contribuind la internaționalizarea curriculumului.

Un grup de studenți de la UMF Iași experimentează un instrument de învățare internațional online

Prin intermediul acestui instrument, care este deja popular în universitățile din întreaga lume, se mediază schimburi de experiență între studenți fără ca aceștia să se deplaseze în afara țării.

Proiectul este coordonat de University of Applied Sciences din Antwerp și include echipe din Belgia, România, Suedia, Spania, Portugalia și Danemarca. Anul acesta, se abordează teme precum eutanasia, îngrijirile paliative, inegalitatea și diversitatea de gen.

COIL a început să fie dezvoltat și implementat în jurul anului 2006, în Statele Unite ale Americii, ca răspuns la nevoia de a oferi studenților experiențe interculturale și internaționale, fără necesitatea călătoriilor fizice. Deși nu există un punct de pornire clar definit pentru COIL, ideile care stau la baza acestui concept au evoluat în contextul globalizării și al avansului tehnologic în același timp cu creșterea importanței interacțiunilor interculturale într-o lume tot mai conectată digital.

Această nouă metodă de învățare conectează studenți și profesori din diferite țări

Practicile COIL s-au dezvoltat pe măsură ce tot mai multe cadre didactice au început să exploreze modalități de a integra elemente internaționale și interculturale în programele lor de studiu, folosind tehnologii de comunicare și informație pentru a conecta studenții din diferite țări. Inițial, aceste colaborări au fost adesea informale și bazate pe inițiative individuale ale cadrelor didactice.

Cu timpul, COIL a început să câștige recunoaștere și popularitate, în special în învățământul superior din Statele Unite și Europa. Au fost stabilite rețele și parteneriate între instituții de învățământ superior pentru a facilita colaborarea și schimbul de bune practici în implementarea COIL. Organizații precum SUNY COIL Global, AIEA (Asociația Internațională a Administratorilor de Educație), IIE (Institute of International Education) și UNICollaboration au contribuit la promovarea și dezvoltarea COIL la nivel global.

Această nouă metodă de învățare online conectează studenți și profesori din diferite țări pentru proiecte și discuții în colaborare, ca parte a cursurilor lor. Această cooperare oferă oportunități semnificative pentru experiențe globale integrate în programele de studiu.