Lucrările de modernizare la linia ferată Tecuci – Iași trebuie finalizate în 3 luni. Compania a ajuns abia la 62% din execuție

de: Petronel Ștefan
02:00, 18 oct. 2024

Lucrările de modernizare la linia ferată Tecuci – Iași trebuie să fie finalizate până la finalul anului 2024, conform contractului. Deocamdată, stadiul lucrărilor este abia la 62%

SRCF Iași a semnat contractul de 163 de milioane de lei cu firma SC Ness Proiect Europe SRL Ploiești în luna februarie 2023. Lucrările au început în luna iunie 2023, iar termenul de finalizare setat a fost de 18 luni. Deja se apropie luna decembrie 2024, iar compania a finalizat abia 62% din modernizări, fiind greu de crezut că vor reuși să onoreze contractul.

Lucrările de modernizare la linia ferată Tecuci – Iași avansează cu greu

Lucrările de modernizare au avansat extrem de greu în primele luni ale contractului, iar acum, firma încearcă să onoreze contractul, ceea ce va fi aproape imposibil de realizat. În urmă cu o lună, execuția era la 52%, iar acum, a avansat cu 10 procente. În momentul de față, se lucrează în zona stației Banca, din județul Vaslui, iar muncitorii încearcă să ajungă cât mai aproape de finalizare până la finalul anului. Este în plan ca linia ferată Tecuci – Iași să fie electrificată conform unui alt proiect al celor de la CFR. CFR Infrastructură Iași a organizat licitația pentru proiectul actual.

„Quick wins – Lucrările pe linia CF Tecuci – Iași avansează și au atins un procent de 62% execuție. Se execută lucrări în zona stației Banca (schimbătoarele nr. 3 și 4, precum și la trecerea de nivel de la km 304+995). Operațiunile includ: săpătură piatră spartă și strat repartiție, execuție dren în zona pasajului, profilare și compactare platformă terasament, așternere geotextil și geogril, așternere strat de PSS de 30 cm grosime și compactare, așternere strat de piatră spartă nouă de 20 cm și cilindrare, montare schimbător nou pe traverse de beton, panouri șină și traversă nouă, montare șină și traversă nouă, montare dale beton existente în pasaj, montare aparate de cale schimbător 4 și panourile adiacente, îmbalastare cu piatră spartă”, au transmis reprezentanții SRCF Iași.

Viteza de deplasare a trenurilor ar trebui să crească

Scopul acestei investiții este eliminarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea tehnicii suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație. Astfel, pe intervalul de cale ferată Tutova – Bârlad – Zorleni – Banca – Crasna să se circule cu o viteză de 120 de km pe oră. De asemenea, și o porțiune de cale ferată din municipiul Iași va fi reparată în urma unei investiții de 570.000 de euro.

„Lucrările de tip Quick Wins sunt lucrări la suprastructura feroviară, care se execută între kilometrii de cale ferată cu restricții de viteză, pe intervalele CF contractate, cu materiale noi achiziționate de constructor și constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii – șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune (TDJ), inclusiv în montarea de dale elastice la trecerile la nivel cu calea ferată”, au mai precizat reprezentanții SRCF Iași.

Lucrările de modernizare pentru linia ferată Tecuci – Iași avansează cu greu și este puțin probabil să fie finalizate în termen.