Lucrări de urgență din cauza caniculei la Iași. Șoferii trebuie să fie atenți din cauza capcanelor de pe drum

de: BZI.ro
12:43, 16 iul. 2024

Temperaturile extreme au creat adevărate capcane pe drumurile din județul Iași. Pe drumul județean care trece prin localitatea Bogonos, căldura a provocat dilatarea și ridicarea dalelor de beton, transformându-le în trambuline periculoase.

În Bogonos, au fost deja înregistrate două astfel de incidente, iar autoritățile se așteaptă la altele. Temperatura la nivelul solului poate ajunge până la 70 de grade Celsius, iar rosturile de dilatație, care nu mai sunt conforme, nu fac față presiunii exercitate de dalele grele.

„Este un fenomen de dilatare termică a dalelor de beton, iar zonele sensibile sunt rosturile de dilatație, având în vedere și vechimea drumului. Dalele sunt împinse în sus, creând dilatări și ridicări. Am semnalizat punctele problematice după ce am fost informați și monitorizăm drumul în continuare, deoarece anticipăm apariția altor probleme. Echipele noastre de intervenție vor fi acolo mâine dimineață. Vom sparge dalele afectate și, după ce trece canicula, vom turna beton, deoarece nu putem face acest lucru în timpul caniculei”, a explicat Ovidiu Ciucan, directorul Direcției Județene de Drumuri și Poduri Iași.

Licitație pentru lucrări urgente pe sectorul de cale ferată Nicolina – Ungheni

CFR a anunțat o licitație pentru lucrări pe un sector de 500 metri al liniei ferate Nicolina – Ungheni, după ce o expertiză a indicat că segmentul a devenit „punct periculos”. Problemele pe această secțiune sunt vechi, datând de peste 20 de ani, timp în care viteza de circulație a fost limitată la 20 km/h. CFR dorește să elimine intervențiile periodice printr-un proiect de reabilitare care să asigure o durată de funcționare mai lungă.

Lucrările vor fi realizate în zona stației Socola Triaj, pe linia ce conectează România de Republica Moldova. Conform documentației de atribuire a contractului, valoarea estimată a lucrărilor depășește 3 milioane lei, fără TVA. Companiile interesate pot depune ofertele până la data de 13 august.

„Din cauza gradului ridicat de umiditate a terenului natural, evacuarea apei din terasament se face foarte lent, ceea ce menține o umiditate constantă în corpul terasamentului. Pe teren, se observă numeroase traverse de lemn putrede sau crăpate longitudinal, fenomene caracteristice teresamentelor cu umiditate ridicată și portanță scăzută”, se arată într-un raport de expertiză inclus în documentația de atribuire.

Raportul menționează că umiditatea ridicată a dus la derapaje și denivelări frecvente în zonă, obligând lucrătorii să intervină periodic pentru a menține linia în condiții normale de funcționare. „Pe această distanță, se estimează că aproximativ 50% din materialul mărunt de cale este deteriorat și necesită înlocuire”, se precizează în raport.