Luciana Uglea, din Iași, vinde ținute de lux în toată țara și vrea să se extindă și în străinătate. „Deja am multe cereri din afară”
Luciana Uglea, din Iași, a demarat afacerea în anul 2012 iar de atunci vinde ținute de lux în toată țara și vrea să se extindă și în străinătate. A investit în afacere aproximativ 10.000 de euro
Luciana Uglea, o tânără antreprenoare din Iași, a deschis atelierul „Nouvelle by Luciana”, în anul 2012, după ce aproape un an a învățat singură croitorie. A reușit să creeze un brand cunoscut pe plan local dar și național și vrea să extindă afacerea și în străinătate. Tânăra spune că cei 4 ani de experiență în crearea de bijuterii handmade, acumulată înainte de a demara afacerea în domeniul textil, și-au lăsat amprenta în procesul de creație și au impus ca element distinctiv pentru brand, accesorizarea meticuloasă a ținutelor. Cu o mașină de cusut și mult voință a creat primele rochii pentru fetițe care s-au vândut rapid. Colecția mamă-fiică a avut un succes neașteptat.
„Eu nu am avut experiență în domeniul confecțiilor și nici nu am făcut cursuri de design vestimentar. Singură am învățat ce era nevoie pentru a crea un produs cap-coadă. Un an de zile am încercat tot felul de ținute, croieli, până am ajuns să fac primele rochițe și ținute pentru botez. Ținutele au câștigat rapid admirația mămicilor care le-au comandat de pe pagina de Facebook. În anul 2012 am lansat prima colecție mamă-fiică, ce a avut un succes neașteptat. De aici până la a transpune acele elemente irezistibile (volane, broderii 3D, paiete) în ținute de seară spectaculoase, custom-made, a fost doar un singur pas”, spune Luciana Uglea, antreprenoare din Iași.
Luciana Uglea, din Iași, a dezvoltat treptat afacerea cu haine
Ieșeanca a investit în afacere aproximativ 10.000 de euro și a angajat inițial două croitorese. Pentru că anul acesta a crescut cererea din partea clienților a mai angajat două croitorose. Își amintește că cea mai grea perioadă a fost în anul 2020, când a venit pandemia COVID-19, și a fost greu pentru toate afacerile, mici și mari, din domeniul textil. Dacă unele s-au închis ori au făcut reduceri de personal, Luciana spune că pentru a face față cele mai mari provocări din antreprenoriatul de fashion a lansat o linie de produse care au înlocuit rochiile de seară făcute la comandă. După lansarea colecției cifra de afaceri a crescut cu 30 la sută în timpul pandemiei.
„Linia casual și colecția de haine pentru interior s-au bucurat de un succes neașteptat. Am primit mii de comenzi la nivel local și național. La Revelion se purtau pijamale glamourous iar aceste ținute sunt cerute în continuare. Adevărata revelație a business-ului a fost linia „Nouvelle Medical”, colecția de ținute pentru cadrele medicale din clinicile private din Iași dar și din alte orașe mari din țară. După ce au fost ridicate restricțiile cererea pentru ținutele de seară a revenit în forță”, spune Luciana Uglea, antreprenoare din Iași.
Luciana Uglea: „Unele le-am refuzat pentru că nu mai făceam față”
Ieșeanca susține că a primit comenzi și din străinătate pentru ținutele de seară de aceea vrea să extindă afacerea și în afara țării. Pentru ținutele pentru copii clienții plătesc de la 350 de lei la 600 de lei iar pentru rochiile de seară clientele achită de la 600 la câteva mii de lei. Luciana face și rochii de mireasă.
„Am avut multe solicitări pentru rochii de mireasă și am decis să fac anul acesta modelele cerute. Sunt rochii simple, ușor de purtat. Anul acesta a fost o perioadă foarte aglomerată de aceea am preluat comenzile cu câteva luni înainte, chiar cu 3 luni înainte iar unele le-am refuzat pentru că nu mai făceam față”, mai spune Luciana Uglea.
Cifra de afaceri a firmei „Nouvelle by Luciana SRL”, în anul 2021, a fost de 246.881 lei, cu un profit net de 90.985 de lei. Reporterii BZI au prezentat în edițiile anterioare povestea Ralucăi Avădanei, o antreprenoare din Iași care vinde ținute pentru copii prietenoase cu mediul vedetelor din țară. Antreprenoarea Luciana Uglea, din Iași, mai spune că materialele folosite la crearea ținutelor sunt de calitate, de aceea sunt mai scumpe.