Situație incredibilă pentru mai mulți locuitori din comuna Mironeasa. Aceștia stau fără apă potabilă într-o perioadă în care au mare nevoie, după ce rezervele din zonă s-au epuizat rapid
Localnicii din zona Brustureț au ajuns la capătul răbdării după ce furnizorul de apă potabilă, ApaVital, nu poate să le ofere cantitatea necesară. Oamenii sunt nevoiți acum să care cu butoaiele, căldările și tot felul de recipiente din alte zone ale comunei sau chiar să cumpere apă îmbuteliată de la magazin.
Au rămas fără apă potabilă de câteva săptămâni
Oamenii din sat sunt disperați, deoarece au rămas fără apă fix când temperaturile sunt cele mai ridicate. Au încercat să caute ajutor la ApaVital, însă nu au primit încă nicio informație despre când s-ar putea rezolva problema. Oamenii sunt nevoiți acum să care cu butoaiele din alte zone ale satului pentru gospodărie. Uneori, dimineața, cei mai norocoși primesc apă pentru câteva minute, când rezervorul este plin, dar pentru restul zilei trebuie să se descurce cum pot.
„Noi avem probleme cam de aproape două luni, ne dau cu porția, maxim jumătate de oră dimineața și după nimic. Am sunat peste tot, nu primim niciun detaliu, ce se întâmplă, nimic. Ei au spus că noi avem consum prea mare și nu pot să ne dea apă atât. Noi nu mai avem de unde să luam apă acum, că nu mai avem nici fântâni, mergem prin alte părți ale comunei să luam apă de la izvoare, de la alți oameni, că avem nevoie.
Avem copii mici, avem animale, de unde să luăm atâta apă. Tot ce ne dorim acum este să avem apă. Ne-am stricat mașinile de spălat din cauza acestui lucru, mai udam și noi grădina, s-au uscat toate acum, zici că suntem în deșert, nu se găsește apă”, povestește Mihai Cristinel, un localnic din comuna Mironeasa.
ApaVital susține că va rezolva problema
Problema ar fi că satul Brustureț se află într-o zonă înaltă, astfel că rezervorul este la același nivel. Cum oamenii folosesc foarte multă apă în sezonul cald, cea din rezervor scade repede și nu mai poate ajunge la clienți. Oficialii companiei ApaVital susțin că problema ar trebui să se rezolve în aproximativ o săptămână, prin crearea unei aducțiuni de apă de 15 km de la Țibănești. Totuși, compania trebuia să se asigure că poate oferi cele mai bune servicii înainte ca problema să apară în rândul cetățenilor. În unele comune, apa este furnizată cu program de câteva ore pe zi.
„Problema la care faceți referire afectează un număr de circa 20 de utilizatori din zona Brustureț, localitatea Mironeasa, dintr-un număr total de 560 de utilizatori. Cauza discontinuității în furnizarea apei potabile o reprezintă consumul mare. Pe parcursul sezonului cald, o parte a utilizatorilor folosește apa potabilă în scopuri care exced folosințele pentru care au fost dimensionate sistemele, în special pentru irigarea grădinilor și culturilor agricole. Acest lucru duce la dezechilibrarea sistemelor de apă, până în punctul în care rezervoarele ajung aproape goale, ceea ce face imposibilă funcționarea în regim continuu. În zona la care facem referire mai există o particularitate.
Locuințele utilizatorilor din Brustureț se află la același nivel cu rezervorul de înmagazinare a apei, iar dacă acesta nu este plin, apar dificultăți în alimentarea cu apă potabilă a acestora, în condițiile în care ceilalți utilizatori din localitate beneficiază în continuare de apă potabilă. Ținând cont de problemele apărute în furnizarea apei, weekendul trecut am livrat apă cu cisterna către utilizatorii din Brustureț, pentru ca aceasta să fie consumată pentru uz casnic și menajer. Astăzi, colegii noștri care s-au deplasat din nou în zonă cu cisterna au fost refuzați, pe motiv că nevoia de apă pe care o au respectivii utilizatori este pentru udarea grădinilor, motiv pentru care aceștia doresc ca apa să le fie furnizată prin intermediul rețelei de distribuție.
Menționăm că APAVITAL S.A. a făcut deja demersuri pentru a rezolva problema utilizatorilor din Brustureț – Mironeasa, prin realizarea în regim de urgență a unei aducțiuni de apă dinspre Țibănești, de cca. 15 km lungime, care să ofere soluția necesară rezolvării acestei probleme. Cu sprijinul Delgaz Grid, constând în conectarea stației de pompare la rețeaua electrică, estimăm că, la începutul săptămânii viitoare, aducțiunea va putea fi dată în folosință, rezolvând, astfel, problemele semnalate de utilizatori”, a specificat Răzvan Manolache.
Locuitorii din Brustureț vor rămâne fără apă potabilă pentru încă cel puțin o săptămână. Oamenii trebuie să găsească alte surse din zonă pentru băut și pentru treburile din gospodărie.
Nu le este rușine oficialilor companiei să minta în halul ăsta??? 20 de familii nu au apa???? Cred că atâtea familii au apa în toată Mironeasa. Branșarea cu traversare pe str Releu a costat undeva la 4000 RON, și sunt luni întregi în care stam fără apă și nimeni nu face nimic.