Linia de cale ferată Galați – Bârlad a fost distrusă de ape pe o distanță totală de 6,5 km. Ce spune CFR
CFR Infrastructură spune că linia de cale ferată Galați – Bârlad a fost afectată pe o distanță cumulată de 6,5 km din cauza inundațiilor din ultimele zile, iar pentru refacerea liniei este nevoie de o lucrare de reparație capitală în două etape. HotNews.ro a publicat luni fotografii cu linia distrusă.
Linia Galați – Târgu Bujor – Bârlad are 109 kilometri. În timpul săptămânii, ruta era folosită de mulți navetiști, durata de parcurs fiind de 2 ore și 40 de minute. Trenurile opreau în 20 de stații pe traseu, dar mult timp de acum înainte NU vor mai circula.
Ce spune CFR SA
Secția de circulație Galați – Târgu Bujor – Bârlad face parte din infrastructura feroviară publică neinteroperabilă si în prezent este închiriată gestionarului privat SC Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă SRL (SC TFIN SRL).
Această secție de circulație a fost afectată de ploile abundente, din ultimele zile, care au provocat inundații și aluviuni.
SC TFIN SRL a notificat Sucursala Regională CF Galați în data de 16.09.2024, cu precizarea zonelor afectate, urmând ca determinarea exactă a acestora, să se facă după retragerea totală a apelor.
De asemenea SC TFIN SRL, a notificat Prefectura Galați și ISUJ Galați, pentru convocarea unei comisii mixte de constatare și evaluare a pagubelor produse, urmând ca ulterior să se stabilească valoarea acestora.
Circulația trenurilor pe secția neinteroperabilă Galați –Târgu Bujor – Bârlad este oprită
În prezent, circulația trenurilor pe secția neinteroperabilă Galați –Târgu Bujor – Bârlad este oprită.
Menționăm faptul că, pe această secție circulau 23 de trenuri, operate de SC Transferoviar Călători SA (operator privat de transport feroviar).
Din primele evaluări constatate pe teren, în zonele în care s-au retras apele, linia de cale ferată a fost afectată pe o distanță cumulată de 6,5 km, unde terasamentul a fost spălat, ansamblul șină-traversă și instalațiile de comunicații TTR distruse în totalitate, iar toate clădirile de exploatare feroviară înregistrează pagube majore.
Comisia mixtă de constatare și evaluare a pagubelor va stabili o valoare estimativă a acestora.
Pentru refacerea liniei este nevoie de o lucrare de reparație capitală, care va parcurge cele două etape obligatorii, Expertiză Tehnică, respectiv DALI.