Legea transportului animalelor adoptată de Parlament contravine Legilor Europe: Animalele se sufoca
Legea transportului animalelor adoptată de Parlament contravine Legilor Europe, susţine Animals Internaţional. Conform asociaţiei, animelele sunt lăsate să se sufoce în timpul transporturilor. Aceesi asociaţie explica faptul că legea a fost adoptată de Parlament şi permite exportul şi transportul animalelor la temperaturi extreme. Uniunea Europeană are o legislaţie care interzice transportul în aceste perioade.
Legea transportului animalelor adoptată de Parlament contravine Legilor Europe
Conform unui regulament al Uniunii Europene este interzis transportul animalelor atunci când temperatura este de pe 30 e grade celsius, iar marja de eroare este de +/- 5 grade. Marţi, 30 iunie 2020, Parlamentul României a votat o lege în care se stipulează faptul că transportatorii de animale pot transporta la temperaturi chiar şi de peste 35 de grade. Legea mai prevede ca acest lucru este posibil, la nivelul acesta de temperaturi, doar dacă exista posibilitatea de a le oferi animalelor 15% mai mult spaţiu.
„Stresul termic este o garanție pentru o rată de mortalitate crescută. Poți avea o singură oaie sau un singur taur pe un vapor. Acestea vor muri atunci când umiditatea și temperatura depășesc anumite limite. Navele de export nu au aer condiționat. Înăuntru este cu minim 5 grade mai cald decât afară, indiferent cât de forjat și de zgomotos este sistemul de ventilație”, a spus Gabriel Păun, director UE la Animals Internaţional.
Legea se dorea să vină că urmare a tragediei din Midia
Dezbaterile pentru această lege au început după tragedia din Midia. Vă aducem aminte faptul că în Midia, ca urmare a scufundării unei nave, au murit peste 14.000 de oi. Legea explicată mai sus îşi propusese, iniţial, să oprească transportul pe mare a animalelor în timpul perioadelor riscante cum ar fi vara. Legea mai prevedea şi obligativitatea asigurării unui suport medical a animalelor transportate. Cu alte cuvinte, navele ar fi fost obligate să asigure existenta la bord a unui medic veterinar
ONG-urile lansează acuzaţii grave. Conform acestora, parlamentarii au fost sfătuiţi de reprezentanţii acestora pentru a lua cele mai bune măsuri în privinţa transporturilor de animale. ONG-urile le-au oferit câteva variante detaliate despre cum, animalele, pot fi încărcate, descărcate, despre existenţa unui jurnal de călătorie. Nimeni nu îşi explică
„Încărcarea se întâmplă pe teritoriu european și acest articol presupune că animalele care ajung din camioane în porturi, pentru export direct, au deja aprobate călătorii la temperaturi de peste 30 de grade Celsius, adică ilegal. În cazul acestei legi, chiar 35 de grade. Părerea noastră este că această lege reprezintă o încălcare direct a Regulamentului European”, a adăugat Păun.
În ultima perioadă, România a fost în centrul unor decizii legate de exportul animalelor vii
Mai multe decizii luate de statul roman a stârnit numeroase controverse. Conform massmedia, în 2019, Guvernul a decis să continue călătoria a peste 70.000 de animle către Golful Persic, în ciuda avertismentului direct al Comisarului Uniunii Europene pentru Sănătate şi Siguranţa Alimentară Vytenis Andriukaities care dorea oprirea transportului respectiv din cauza unei imposibilităţi de respectare a legislaţiei Uniunii Europene, şi a temperaturilor extreme.
„În noiembrie 2019, am fost obligați să fim martori la o tragedie cruntă: o navă pentru export de animale către Arabia Saudită s-a scufundat imediat după ce a pornit din portul Midia, cauzând moartea a peste 14 000 de oi. Alt dezastru uitat este din anul 2015, când peste 14 600 de oi au murit de sete pe drumul din România către Iordania, într-o călătorie de 7 zile. În toate aceste cazuri, am salutat reacția rapidă a Comisiei Europene. În Octombrie 2019, o delegație de auditori a vizitat România și a raportat despre slabă implementare a legilor europene și riscurile implicite, deosebit de serioase, în termeni de bunăstare animală (2019-6898). În mod regretabil, este clar încă o dată cu această lege că Parlamentul României nu aude recomandările Comisiei Europene”, arată aceeași sursă.