La șaormeria „Dania”, din centrul Iașului, marketing ca la cantina socială a primăriei! Într-o oră, s-au dat pe gratis 800 de porții. Concurența din zonă: „Lumea stă la pomană”
După ce patronii de la șaormeria „Dania”, din Iași, au anunțat că dau pe gratis șaorma pentru abonații de pe TikTok, sute de persoane au stat la coadă chiar și o oră pentru a primi mâncarea fast-food. S-au dat pe gratis 800 de porții
Metoda de marketing folosită de reprezentanții șaormeriei „Dania” a creat isterie în centrul Iașului. Totul a început după un anunț făcut de patronul șaormeriei „Dania” care susținea că vrea să sărbătorească atingerea pragului de 10.000 de urmăritori pe TikTok. Astfel, proprietarul restaurantului a anunțat că miercuri, 27 iulie 2022, între orele 10:00 și 11:00, toți cei care vor fi prezenți în locația din centrul orașului vor primi o șaorma gratis.
„Am făcut o pagină pe TikTok, în urmă cu aproximativ două luni, și am văzut că avem mulți urmăritori, vreo 10.000. Am zis să le facem un cadou, să dăm o șaorma gratis celor care vin în intervalul 10:00-11:00. Am făcut vreo 800 de bucăți pentru cei care au stat la rând. Nu ne-am așteptat să vină un număr atât de mare de clienți, dar ne-am bucurat, și, cu siguranță, vom mai face astfel de evenimente”, spune Yazan Ibrahim, proprietarul fast-food-ului „Dania”.
Șaormeria „Dania” are succes în rândul clienților din Iași
Povestea șaormeriei „Dania” începe imediat după Revoluție, când familia Ibrahim, stabilită la Neamț, a deschis un magazin alimentar și un mic fast-food.
„Noi am deschis în urmă cu un an și jumătate, la Iași. «Dania» este însă pe piață din 1991. Atunci era o «Dania» mică, în Piatra Neamț. Ușor, ușor, unchiul meu a dezvoltat afacerea, a mers mai departe și a deschis la Iași. La Neamț am deschis «Dania Market» și fast-food, depozit alimentar. Tatăl este arab și mama româncă. Apoi ne-am extins și am mers mai mult pe partea de fast-food. Rețeta este siriană, arabă, făcută de noi, la fel și sosurile. Totul este fresh, făcut la zi. Avem și alt mod de a face șaorma. La noi durează 6 minute să faci o șaorma, pentru că trece prin mai multe etape. Noi lăsăm carnea la baiț cel puțin o zi, cu 28 de condimente, și o facem pe plită, grill. Făceam o mie de lipii în jumătate de oră, dacă era să facem ca ceilalți colegi de pe piață. Dar la noi nu e așa. În cea mai aglomerată zi am făcut 700 de șaorme. Avem angajați arabi, români. Cam 30.000–40.000 de euro s-au băgat și cred că ușor-ușor scoatem investiția. Contează și materia primă. Noi luăm un pui proaspăt la 20 de lei, nu la 10 lei, congelat. Eu vreau să ridic numele «Dania» cât mai sus. Nu vreau să câștig 10 lei, ci 5 lei, dar numele să fie curat. Vrem să depășim șaormeria «Dristor», din București, ca renume”, mai spune Yazan Ibrahim, proprietarul „Dania”, în vârstă de 25 de ani.
O șaorma costă între 20 și 30 de lei. Reporterii BZI au prezentat, în edițiile anterioare, și povestea magazinului cu condimente de lângă UMF Iași, deschis de un medic libanez.
Patronul „Warda”: „Când e pe gratis, lumea stă la pomană”
Colegii de breaslă ai lui Yazan Ibrahim spun că nu duc lipsă de clienți în această perioadă. În ceea ce privește metoda de marketing folosită de „Dania”, spun că, de obicei, românii sunt primii la coadă când vine vorba de lucruri gratis.
„Am văzut că cei de la «Dania» au dat șaorma gratis. Când e pe gratis, lumea stă la pomană. La noi, la «Warda», șaorma are același gust ca la început, când am deschis, în 1996. Avem activitate aici, clienți, Slavă Domnului. Nu ne plângem”, spune Sadik Rahma, proprietarul fast-food-ului „Warda”.
După ce a terminat Facultatea de Stomatologie la Iași, în anul 1989, s-a hotărât că e mai profitabil să își deschidă o afacere, iar fast-food-ul cunoscut în Iași a devenit principala sursă de venit. O mare parte dintre clienții care vin la „Warda” sunt studenți străini.
În ceea ce privește șaormeria „Dania” din centrul Iașului, Yazan Ibrahim, proprietarul fast-food-ului, mai spune că are clienți de toate vârstele.