La Cocoș, supermarketul românesc care se ia la întrecere cu coloșii Lidl, Kaudland sau Carrefour
Există supermarketul românesc La Cocoș care se ia la întrecere cu coloșii Lidl, Kaufland sau Carrefour. La Cocoș este un supermarket românesc deținut de familia Nica.
Într-o perioadă în care afacerile românești bat pasul pe loc, existând puține exemple de succes cum ar fi Altex, deținut de Dan Ostahie, pe piața de alimentație românească este un supermarket prezent în trei orașe și care se luptă cot la cot cu liderii din industrie.
La Cocoș, supermarketul românesc care se ia la întrecere cu coloșii LIDL, Kaufland sau Carrefour
Lansat în 2014, La Cocoș este un lanț de supermarketuri românești de tip discount, care operează în prezent trei magazine în Ploiești și București, iar recent și-a extins activitatea și la Brașov. Conform datelor furnizate de companie, între 2018 și 2022 vânzările au înregistrat o creștere anuală de 24%. În 2023, veniturile au ajuns la 200 de milioane de euro. La Cocoș oferă în jur de 10.000 de articole (SKU-uri) și se adresează atât consumatorilor individuali (B2C), cât și micilor întreprinderi (B2B).
Afacerea a debutat cu un magazin de 400 mp în Ploiești, specializat în produse de import din Marea Britanie. Astăzi, La Cocoș este considerată una dintre cele mai importante afaceri antreprenoriale din retailul alimentar din România, având un început relativ recent, cu primul magazin deschis în urmă cu aproximativ un deceniu. Inițial, acesta avea o suprafață de 400 mp și oferea produse britanice, iar fondatorul a operat și un magazin online, lapreturidecriza.ro, unde comercializa aceleași produse. În altă ordine de idei trebuie să precizăm faptul că supermarketurile cu capital străin au cifre de afaceri colosale, iar de cele mai multe ori nu plătesc taxe și impozite corect. Cel mai mare supermarket după cifra de afaceri este Lidl care a înregistrat un profit uluitor de 1 miliard de lei.
La Cocoș s-a extins sistematic în doar câțiva ani
Pe parcursul anilor, magazinul fizic s-a extins în același loc, beneficiind de spațiu generos într-o hală mare. Inițial, magazinul avea o suprafață de 1.000 mp, dar și-a dublat dimensiunea, ajungând ulterior la 3.000 mp și, în prezent, la 4.500 mp, care reprezintă capacitatea maximă disponibilă, conform informațiilor furnizate de Ziarul Financiar.
După ce afacerea din Ploiești și-a atins potențialul maxim de extindere, fondatorul Iulian Nica a decis să aducă acest model de succes și în București, cea mai mare și competitivă piață de retail din România. Magazinul din complexul Vitantis a fost deschis la sfârșitul anului 2020, iar primul an complet de activitate, 2021, a adus o creștere semnificativă a cifrei de afaceri, de peste 70%. Acest hipermarket a fost deschis în spațiul ocupat anterior de un Carrefour, care fusese închis de mai bine de șase ani. În 2022, La Cocoș a inaugurat cel de-al treilea magazin, tot în Ploiești, în aceeași localitate unde a fost deschisă prima unitate.
Planurile de expansiune ale companiei continuă, fiind deja anunțate deschideri de noi hipermarketuri la Brașov, în complexul Brintex-Brașov din cartierul Bartolomeu, și la Pitești, în locul fostului hipermarket PIC, care a fost o rețea locală puternică înainte de criza economică anterioară. Așadar, La Cocoș este supermarketul românesc are se bate cot la cot cu coloșii Kaufland, Lidl sau Carrefour.