Prima pagină » Actualitate » Klaus Iohannis a câștigat alegerile prezidențiale din 2014 datorită Facebook! Ascensiunea fulminantă a președintelui în doar câteva zile! CSAT nu s-a întrebat cum a avut o creștere spectaculoasă

Klaus Iohannis a câștigat alegerile prezidențiale din 2014 datorită Facebook! Ascensiunea fulminantă a președintelui în doar câteva zile! CSAT nu s-a întrebat cum a avut o creștere spectaculoasă

29 nov. 2024, 12:43, 63 ,
Redacția BZI în Actualitate

În ultimele zile s-a pus în discuție modul în care Călin Georgescu ar fi câștigat primul tur al alegerilor prezidențiale cu ajutor străin sau alte aberații. Călin Georgescu a avut o ascensiune fulminantă pe Tik Tok, iar acest lucru s-a discutat chiar și în CSAT. Interesant este faptul că Klaus Iohannis a avut o creștere extraordinară într-un scurt timp și nimeni nu s-a întrebat cum a avut-o. Vă prezentăm un raport făcut de un conf. univ. dr. Decan Mihai Covaci de la Universitatea Hyperion din București. Acesta spunea și oferea informații extrem de interesante despre modul în care Klaus Iohannis a câștigat alegerile cu ajutorul Facebook și a oamenilor din Diasporă, fix pe același model a mers și Călin Georgescu care a apelat la Tik Tok și aceeași oameni din Diasporă!

Klaus Iohannis a câștigat alegerile prezidențiale din 2014 datorită Facebook

Cifrele făcute de Klaus Iohannis sunt spectaculoase mai ales din considerentul în care e o mică diferență între el și Călin Georgescu, diferență pe care o vom explica în rândurile care urmează. Așadar, analiza făcută de conf. univ. dr. Decan Mihai Covaci era una interesantă. Acesta a oferit cifrele din ambele părți, cifrele înregistrate de Klaus Iohannis și Victor Ponta:

” Klaus Iohannis și-a creat cont pe Facebook în data de 28.05.2014. Numărul mare de simpatizanți pe care l-a strâns în scurt timp confirmă presupoziția că rețeaua de socializare Facebook a avut un rol major în devaluarea estimărilor emise și în oferirea surprizelor electorale. Viitorul președinte a înregistrat o creștere masivă a numărului de fani în lunile dinaintea campaniei în timp ce oponentul său, Victor Ponta, și-a adunat simpatizanții într-un timp mai mare printr-o activitate mai îndelungată pe rețeaua de socializare.

În ultima săptămână de campanie electorale pentru turul doi (10-16 noiembrie) a avut loc o adevărată feerie pe conturile de Facebook ale celor doi candidați. „Ponta a pornit de la 665.071 fani, având o creștere ușoară până la 715.332, în timp ce Iohannis a plecat de la 521.825 și a ajuns la 874.844, în ziua dinaintea votului și mai ales în cea a votului el reușind să atragă foarte mulți simpatizanți.“ Sporirea numărului de simpatizanți era indirect un semnal de avertizare și scotea în evidența potențialul rețelei de socializare pentru campaniile electorale. Era o nouă formă de atragere a votanților absenți în primul tur sau la precedentele alegeri.” se arată în cartea publicată de Covaci.

Klaus Iohannis avea mai puține mesaje scrise dar dublu comentarii și like-uri comparativ cu Victor Ponta:

” Un „like“ pe Facebook putea fi un precursor al votului favorabil din cabină. Tot „în ultima săptămână de campanie cei doi candidați au oferit celor 1.590.176 simpatizanți 226 mesaje care și-au găsit răspuns sub formă a 5.855.922 de reacții. Defalcat, publicul pe Facebook s-a manifestat prin 4.947.422 like-uri, 340.353 comentarii și 568.147 distribuiri la postările celor doi prezidențiabili. În săptămâna 10-16 noiembrie Klaus Iohannis, câștigătorul alegerilor, a postat 110 mesaje care au fost răsplătite cu 3.746.977 aprecieri, 180.914 comentarii și 462.234 distribuiri.

Deși Victor Ponta a postat un număr mai mare de mesaje, respectiv 116, răspunsul fanilor a fost mai modest în comparație cu contracandidatul sau, Ponta primind numai 1.200.445 like-uri, 159.439 comentarii și 105.913 distribuiri“”

Așadar, într-o săptămână, la 110 postări Iohannis a înregistrat peste 3,7 milioane de aprecieri și peste 450 de mii de distribuiri în timp ce Victor Ponta a înregistrat 116 postări cu doar 1,2 milioane de like și doar 105 sute de mii de distribuiri.

Alianța Creștin Liberală care l-a susținut pe Iohannis a recunoscut Iohannis a avut cea mai rapidă creștere în online

Chiar în ziua votului, Alianța Creștin Liberală (cea care l-a susținut atunci pe Klaus Iohannis) a recunoscut că a avut cea mai mare și atenție, cea mai rapidă creștere din istorie pentru un politician și că Iohannis este cel mai urmărit de pe rețeaua de socializare.

În ziua votului au avut loc câteva evenimente care putea fi cu greu estimate. La ora 12.10 Alianța Creștin Liberală a informat printr-un comunicat, că propriul candidat Klaus Iohannis l-a depășit pe Victor Ponta la numărul de fani și că pagina de Facebook a lui Iohannis a devenit „cea mai mare și cea mai rapid formată comunitate din jurul unui om politic în mediul online“. O analiză a Mediafax a relevat faptul că viitorul președinte „Klaus Iohannis l-a depășit la numărul de fani pe Facebook pe Victor Ponta, până la sfârșitul zilei de vot de duminică repartiția numărului de simpatizanți pe rețeaua de socializare între cei doi fiind foarte apropiată de distribuția votului la urne“. Până la închiderea urnelor, Klaus Iohannis a avut 874.844 fani, iar Victor Ponta 715.332 de fani. se arată în cartea scrisă de Covaci.

O altă chestie interesantă face referire și la votanții lui Klaus Iohannis care, atenție, sunt aceiași ca a lui Georgescu! Oameni care au fost împotriva sistemului, tineri și români plecați în Diasporă! Știm cu toții contextul în care s-au desfășurat alegerile din 2014 și valul împotriva lui Victor Ponta cu Puie Monta!  Alegerile din 2014 au fost câștigate clar de Klaus Iohannis și Traian Băsescu, președintele încă în funcție la acea vreme, nu a convocat CSAT și nu a comentat ascensiunea fulminantă făcută de Klaus Iohannis.

De Călin Georgescu a auzit lumea, de Klaus Iohannis, NU!

O altă inepție este cea legată de notorietatea de dinainte de alegeri a celor doi candidați. Klaus Iohannis nu a oferit vreun interviu în cei 10 ani de mandat, iar înainte de alegerile prezidențiale din 2014 era primar al orașului Sibiu și în stilul caracteristic nu oferea declarații și nu era o imagine publică remarcabilă! Majoritatea covârștitoare nu îl știau pe Klaus Iohannis înainte să devină prezidențiabil.

În schimb Călin Georgescu este o figură prezentă de ani de zile în spațiul media. Dacă ne uităm la emisiunile la care a participat în ultimii 5-6 ani vedem că au fost strânse milioane de vizualizări. Călin Georgescu a avut parte și de o promovare din partea mai multor formațiuni politice încă din 2011:

1. În 2011-2012, Georgescu a fost menționat ca potențial înlocuitor al lui Emil Boc în funcția de prim-ministru, dar nu a fost numit în această poziție.

2. După alegerile din 2020, partidul AUR l-a propus pe Călin Georgescu drept candidat la funcția de premier, deși acesta nu era membru al partidului.

3. În octombrie 2021, în timpul crizei politice generate de căderea guvernului Cîțu, AUR l-a propus din nou pe Georgescu pentru funcția de premier.

4. La începutul anului 2022, George Simion, liderul AUR, a anunțat că Georgescu ar putea deveni președinte de onoare al partidului. Totuși, această colaborare s-a încheiat brusc din cauza unor declarații controversate ale lui Georgescu.

Aceste lucruri coraborate cu faptul că a fost specialist ONU și membru al Clubului de la Roma i-au asigurat lui Călin Georgescu o vizibilitate net superioară comparativ cu cea a lui Klaus Iohannis.  Nu ar trebui să mire pe nimeni faptul că Georgescu a ajuns viral pe Tik-Tok cu discursuri demne, serioase și cu înclinații creștine într-o țară în care peste 90% din populație este creștină. Așadar, CSAT a ajuns doar un instrument prin care se vrea distrugerea României prin demonizarea unui candidat susținut fix de același public revoltat care s-a convins că votul dat lui Klaus Iohannis pe aceleași considerente a fost o pierdere de timp și resurse! Sistemului mafiot care a condus România în ultimii 35 de ani îi este teamă că își va pierde sursa de furăciune și că nu va mai putea jefui această țară așa cum a făcut-o până acum și din aceste considerente apelează la asemenea inepții.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
30 noiembrie 2024
30 noiembrie 2024