ISJ Iași și-a făcut raportul pentru noul an școlar. Toate detaliile despre planul de școlarizare din județ
Inspectoratul Școlar Județean Iași a făcut planul de școlarizare pentru anul 2020-2021. În plus, Inspectoratul a stabilit și reorganizarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din județul Iași.
Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași a stabilit planul de școlarizare pentru anul 2020-2021. Conform raportului Inspectoratului, numărul de elevi înscriși în clasa a VIII-a în anul școlar 2019-2020, la învățământ de zi, este de 7.574 elevi, față de 8.133 elevi în anul școlar 2018-2019. În același raport se arată și faptul că pentru anul școlar 2020-2021, numărul de locuri alocate pentru clasa a IX-a, ZI + profesional, este de 7.528, față de 8.005 elevi în 286 clase în anul școlar trecut. Pentru anul școlar următor, filiera teoretică va cuprinde 82 de clase, un procent de 30,48 la sută din totalul claselor. Filiera tehnologică va cuprinde 32,34 la sută, respectiv 87 clase. Învățământul profesional va cuprinde 82 clase, respectiv un procent de 30,48 la sută. De asemenea, filiera vocațională va cuprinde 18 clase, ceea ce înseamnă un procent de 6,69 la sută.
În ceea ce privește filiera tehnologică, din cele 87 clase, 43 sunt pe profil de servicii, 34 sunt pe profil tehnic, iar 10 pe profil de resurse naturale.
Noi măsuri luate de ISJ
Sunt însă și o serie de unități pentru care ISJ a transmis refuzul de a emite avizul conform pentru organizarea rețelei școlare pentru anul școlar 2020-2021, în forma transmisă de autoritățile publice locale. De exemplu, în comuna Comarna este Școala Gimnazială Osoi, care a prognozat 285 de elevi/preșcolari pentru anul școlar 2020-2021. În comuna Comarna a scăzut populația școlară și nu se mai pot organiza două școli cu personalitate juridică. În comuna Belcești este Școala Gimnazială Satu Nou, care a prognozat 285 de elevi/preșcolari pentru anul școlar 2020-2021. La Școala Gimnazială Ruși, numărul elevilor/preșcolarilor a scăzut la 285 în anul școlar curent, fapt ce impune reorganizarea unităților începând cu anul școlar următor.