ISJ Iași implică directorii și profesorii în dezvoltarea de programe interactive și de studiu individual pentru elevi

de: Valentin Hutanu
04:00, 18 mart. 2020

Elevii ieșeni își continuă activitatea de acasă! În acest context, Inspectoratul Școlar Județean Iași implică directorii și profesorii în dezvoltarea de programe interactive și de studiu individual pentru elevi. „Dragi profesori, directori vă apreciem pentru implicarea voastră în susținerea acestui inedit program educațional, «Școala de acasă»! Dragi părinți, vă transmitem rugămintea de a-i sprijini pe copiii și elevii noștri în organizarea spațiului și timpului de lucru, astfel încât să respecte sistematic programul stabilit cu profesorii, să aloce aceeași importanță sarcinilor de lucru, să răspundă solicitărilor profesorilor, cadre didactice care fac din pasiune și vocație aceste activități!”, arată prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș, inspector școlar general.

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași implică directorii și profesorii în dezvoltarea de programe interactive și de studiu individual pentru elevi. În contextul suspendării cursurilor, profesorii ieșeni au înțeles cât de necesară este continuarea păstrării legăturii cu elevii lor, dar mai ales de ce este nevoie să nu se întrerupă activitățile de consolidare, recapitulare, exersare a competențelor dobândite de elevi până în acest moment. Pauzele mari în învățare aduc, firește, diminuarea volumului de informații, încetinirea dezvoltării anumitor deprinderi/abilități, dar mai ales slăbirea motivației implicată în orice activitate cu elevii, indiferent de nivelul lor de vârstă.

Astfel, profesorii ieșeni de la numeroase școli din mediul urban, dar și rural, acolo unde există dotare tehnică corespunzătoare, au creat grupuri de lucru în care profesorii oferă elevilor pachete de învățare ce cuprind scheme de lecții, fișe de lucru, prezentări PowerPoint, teste, demonstrații, liste bibliografice, link-uri către resurse educaționale deschise, materiale scanate. Toate acestea au rolul de a consolida și recapitula anumite teme și nu de a preda teme noi din programa școlară. Este esențial ca în această perioadă sarcinile de lucru în mediul on-line să nu vizeze predarea, pentru că ar fi dezavantajați elevii care nu au acces la tehnici moderne de învățare la distanță.

„Întreaga activitate de organizare a «Școlii de acasă» este monitorizată de conducerea școlilor”

Grupurile de comunicare create de inspectorii școlari pe discipline confirmă preocuparea profesorilor pentru a organiza sesiuni on-line de tipul videoconferinței, care îi determină pe elevi să urmărească explicațiile și demonstrațiile și să rezolve aplicațiile/temele propuse. Acestea sunt activități care îi conduc pe elevi spre studiu individual și rezolvarea temelor la mai multe discipline, activități care generează nu doar instruire, ci și trezirea interesului pentru a explora virtual muzee și alte instituții culturale din lumea întreagă. Asta ca să descopere frumusețea muzicii clasice, să își cultive spiritul ludic în context didactic prin jocurile ce se găsesc pe anumite platforme educaționale.

Cele mai uzitate sunt serviciile digitale oferite de platforme ce erau deja utilizate în școli înainte de etapa în care au fost suspendate cursurile, dar cu siguranță vor exista și altele, întrucât la acest moment mai mulți operatori doresc să ofere acces gratuit la platforme educaționale pentru elevi și profesori. Programul TELEȘCOALA realizat de Ministerul Educației și Cercetării (MEC), în colaborare cu TVR, poate fi o foarte bună cale de învățare pentru elevii care dispun de acces la serviciile oferite de televiziunea publică. Trebuie spus că întreaga activitate de organizare a „Școlii de acasă” este monitorizată de conducerea școlilor.

„Dragi profesori, directori vă apreciem pentru implicarea voastră în susținerea acestui inedit program educațional, «Școala de acasă»! Dragi părinți, vă transmitem rugămintea de a-i sprijini pe copiii și elevii noștri în organizarea spațiului și timpului de lucru, astfel încât să respecte sistematic programul stabilit cu profesorii, să aloce aceeași importanță sarcinilor de lucru, să răspundă solicitărilor profesorilor, cadre didactice care fac din pasiune și vocație aceste activități! Mai mult, încercați să nu îi expuneți în spații publice, convinși fiind că această perioadă poate fi una de trăire a unui timp de calitate, în familie, alături de copiii voștri!”, arată prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș, inspector general.