ISJ Iași continuă activitățile din cadrul proiectului Erasmus+: „Beneficiile participării la această activitate sunt multiple” – FOTO
Inspectoratul Școlar Județean Iași continuă activitățile din cadrul proiectului Erasmus+ Playing and learning from the past. Scopul acestuia este să contribuie la dezvoltarea alfabetizării culturale și digitale emergente a elevilor prin exploatarea identității cultural-istorice a fiecărei țări partenere cu ajutorul aplicațiilor online
Proiectul se bazează pe un parteneriat cross-sectorial cu unități administrative și ONG-uri specializate în formarea continuă a cadrelor didactice.
ISJ Iași continuă activitățile din cadrul proiectului Erasmus+, care vizează elaborarea unor aplicații interactive
Proiectul se bazează pe un parteneriat cross-sectorial cu unități administrative și ONG-uri specializate în formarea continuă a cadrelor didactice: Directorate of Primary Education of Trikala (Grecia), The Development Center Of Thessaly (GR), Governorship of Istanbul (Turcia), Crhack Lab Foligno 4D (Italia). Acesta vizează elaborarea unor aplicații interactive pentru a oferi profesorilor instrumentele necesare, astfel încât să știe cum să proiecteze, să utilizeze și să integreze învățarea bazată pe joc atât în sala de clasă, cât și în afara acesteia.
„Beneficiile participării la acest proiect sunt multiple atât pentru elevi, cât și pentru profesori, pentru că se adresează către segmentul de învățământ primar și Comisia Europeană a ajuns la concluzia că este foarte bine pentru a avea un parcurs consolidat să se înceapă cu această abordare a influenței tehnologiilor chiar de la o vârstă mai fragedă. În acest fel sunt beneficiari și profesorii primari, dar intenționăm să atragem și studenți care fac practica pedagogică pentru a deveni, ulterior, profesori pentru învățământul primar.
Pe lângă resursele obișnuite oferite de Ministerul Educației, prin aceste proiecte aducem o infuzie de noutate, de inovație în școli, și astfel îi inspirăm pe profesori pentru a iniția, la rândul lor, proiecte în școlile lor și pe părinți să le crească credibilitatea privind calitatea educației ieșene”, a transmis prof. Gabriela Conea, inspector școlar pentru proiecte educaționale.
Activitate de formare în Grecia
La activitatea de formare din Trikala – Grecia, desfășurată în perioada 28-30 noiembrie 2023, delegația ieșeană, reprezentată de inspectorul școlar pentru istorie și de inspectorul pentru proiecte educaționale, a luat parte la prezentări și dezbateri pe teme referitoare la Gamificare vs. Învățare bazată pe joc, Jocuri vs. Jocuri educaționale, Remodelarea învățării prin gamificare, pedagogie muzeală și realitate augmentată.
De asemenea, a fost analizat stadiul rezultatelor prevăzute pentru finalul proiectului – Ghidul de integrare a învățării bazate pe joc, aplicația pentru dispozitive mobile ce va permite accesarea informațiilor despre punctele culturale de interes din localitățile partenere, colecția de jocuri educative interactive pentru elevi.
„Produsul final este alcătuit din niște aplicații interactive pentru elevi, scenarii didactice pentru profesori, iar la activitatea din Trikala, Grecia, tocmai asta s-a pilotat, am văzut cum pot fi accesate aceste aplicații pentru obiectivele din Trikala, iar în ianuarie vor fi disponibile și vom verifica și pentru obiectivele din Iași. Este un traseu istoric cultural pus în evidență”, adaugă prof. Gabriela Conea, inspector școlar pentru proiecte educaționale, referitor la faptul că Inspectoratul Școlar Județean Iași continuă activitățile din cadrul proiectului Erasmus+