Integrarea instrumentelor TIC în proiectele S.T.E.A.M. – Abordări eficiente de învățare colaborativă, la Școala Gimnazială ,,Titu Maiorescu” din Iași – FOTO
Workshop-ul Integrarea instrumentelor TIC în proiectele S.T.E.A.M. – Abordări eficiente de învățare colaborativă, organizat de Școala Gimnazială ,,Titu Maiorescu” din Iași, în data de 16 ianuarie 2024, a reprezentat o activitate eficientă din perspectiva atingerii obiectivelor și a scopului proiectului, în conformitate cu direcția strategică asumată de către unitatea de învățământ, fiind finanțat de Uniunea Europeană prin intermediul proiectului Erasmus+ Acțiunea Cheie 1-Educația Școlară (SCH), Învățarea adaptată nativilor digitali, nr. 2023-1-RO01-KA122-SCH-000119822.
Obiectivul de dezvoltare a competențelor digitale ale profesorilor a fost atins prin sesiunile practice și prezentările facute de cadrele didactice implicate.
Integrarea instrumentelor TIC în proiectele S.T.E.A.M. – Abordări eficiente de învățare colaborativă, la Școala Gimnazială ,,Titu Maiorescu” din Iași
În calitate de beneficiari indirecți, cei peste 100 de participanți au dobândit cunoștințe solide despre utilizarea instrumentelor digitale în procesul de predare, contribuind astfel la îmbunătățirea implicării elevilor și la consolidarea performanțelor acestora în disciplinele S.T.E.A.M.
Workshop-ul a facilitat introducerea cu succes a unor noi metodologii de predare și învățare, aliniate la principiile educației S.T.E.A.M, iar participanții au explorat modalități variate de creare și utilizare a resurselor digitale în scenarii de predare, contribuind la îmbogățirea procesului educațional.
Prin prezentarea aplicațiilor digitale, precum QUIZZIZ, ChatterPix, WordWall, StoryJumper și Digital STEAM s-a evidențiat modul în care tehnologia poate fi integrată cu succes în diverse discipline, adaptându-se astfel la cerințele educației moderne.
Prin diseminarea bunelor practici și abordarea transdisciplinară S.T.E.A.M., acest workshop a stimulat schimbul de idei și a oferit participanților instrumente concrete pentru a-și dezvolta competențele și pentru a îmbunătăți actul didactic în conformitate cu cerințele elevilor și cu provocările educaționale din secolul XXI.