Inspectoratul Școlar Județean Iași caută voluntari virtuali pentru copiii speciali
Inspectoratul Școlar Județean Iași – ISJ lansează proiectul „Voluntari virtuali pentru copii speciali”, o inedită campanie de susținere a copiilor cu nevoi speciale școlarizați în județul Iași. Aceasta se dorește a fi o campanie de susținere a nevoilor psiho-emoționale ale acestora
Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași și Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRARE) lansează pentru Școala ieșeană și pentru comunitate un proiect inedit. Intitulat „Voluntari virtuali pentru copii speciali”, acesta își dorește a fi o campanie de susținere a nevoilor psiho-emoționale ale copiilor cu nevoi speciale școlarizați în județ.
„Sistemul de învățământ special și special integrat ieșean asigură școlarizarea unui număr de peste 2.200 de elevi cu cerințe educaționale speciale și/sau dizabilități, în școli speciale și de masă. În această perioadă de distanțare socială, aceștia, alături de familiile lor, au nevoie, mai mult ca niciodată, de sprijin, de încurajare, de optimism. Tocmai din acest motiv, propunem un proiect care să ofere modalități de a fi alături de elevii noștri din învățământul special și de familiile acestora, cu mesajul de a păstra reguli de igienă personală și a evita, pe cât posibil, contactele sociale în spații publice. Este important să le fim alături și să-i susținem afectiv și emoțional, prin diferite mijloace”, explică prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș, șefa ISJ.
Promovarea comportamentelor de susținere psiho-emoțională a elevilor
Scopul proiectului constă în dezvoltarea solidarității și a angajamentului social prin promovarea comportamentelor de susținere psiho-emoțională a elevilor cu cerințe educaționale speciale din județul Iași. Asta în perioada de distanțare socială datorată măsurilor cu caracter excepțional pentru limitarea răspândirii infecției cu noul coronavirus. În intervalul aprilie – mai 2020 se caută profesori voluntari, specialiști în problematica psihopedagogiei speciale, care să ofere suport psiho-emoțional unui copil cu nevoi speciale, precum și familiei acestuia. Partenerii sunt școlile speciale din Iași și organizația Star of Hope.
Resursa umană implicată în proiect este reprezentată de profesori consilieri școlari, profesori logopezi, profesori de sprijin, profesori psihopedagogi cu rol de voluntari, din școlile de masă, școlile integratoare și școlile speciale, precum și de specialiști. Grupul țintă este reprezentat de beneficiari direcți: elevi cu cerințe educaționale speciale care își exprimă nevoia de susținere psiho-emoțională în perioada de distanțare socială datorată măsurilor cu caracter excepțional pentru limitarea răspândirii infecției cu noul coronavirus, dar și de beneficiari indirecți: familiile elevilor cu cerințe educaționale speciale.