Inconștiență din partea celor de la CTP! Linia de tramvai a cedat complet în Copou, iar vagoanele pot să deraieze în orice moment – FOTO

de: Redacția BZI
02:00, 23 ian. 2024

Vatmanii de la CTP trebuie să fie foarte atenți când circulă pe linia de tramvai din Copou, după ce în fața Casei de Asigurări de Sănătate s-a creat o groapă imensă, iar aceasta abia mai rezistă

În ceea ce privește liniile de tramvai, infrastructura este la pământ în Iași, iar acest lucru s-a văzut foarte bine în momentul în care a nins. Totuși, acum, vremea este mult mai bună, însă acestea sunt rupte în multe locuri sau abia mai rezistă. Directorul companiei susține că problemele sunt prea multe și nu pot interveni la toate.

Linia de tramvai a cedat complet în Copou

După ce, în perioada când a nins și a fost ger, firele de la rețeaua electrică au cedat, acum, și liniile de tramvai au început să se rupă. Cauzele sunt multiple, traficul greu, asfaltul de proastă calitate, uzura, dar și lipsa intervențiilor la timp. Acum există riscul ca tramvaiele să deraieze în punctele în care linia este slăbită sau chiar ruptă. Chiar în fața Casei de Asigurări de Sănătate din Iași s-a format o groapă imensă, iar linia de tramvai este pe punctul de a ceda. Poate exista oricând pericolul ca tramvaiele care trec pe acolo să deraieze.

„Sunt linii rupte, nu suntem noi vinovați că se întâmplă acest lucru. Ele se rup din cauza efectului de contracție. Noi avem o listă întreagă și mergem să le facem, noaptea le sudăm, că este traficul liber, iar în caz de este o urgență, intervenim ziua, chiar dacă blocăm puțin circulația. Avem un grafic, știm și noi unde sunt rupte, în general se rup pe tronsoanele unde este sistemul vechi, unde nu este beton”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.

Mai mulți vatmani au atenționat despre această situație încă din luna noiembrie 2023. După spusele lor, compania nu se ocupă corespunzător de infrastructură. Situația nu s-a schimbat prea mult, iar problemele la liniile de tramvai continuă să apară.

„S-au format acele gropi imediat după topirea zăpezii. Noi le avem în vedere, atât Citadin, cât și CTP, cu prioritate reparațiile urgente la covorul asfaltic, dacă temperatura ne permite astfel de intervenții”, a declarat Marius Ionescu, directorul Citadin SA.

Echipele de la CTP fac față cu greu problemelor de la infrastructură

În Iași există aproximativ 70 km de linie de tramvai și 80 de macazuri. Echipajele de intervenție fac față cu greu volumului de muncă pentru că liniile cedează în mai multe puncte prin oraș. Desigur că și traficul afectează acest lucru, însă CTP trebuie să lucreze mai mult la prevenție.

„În zona Dacia, în Tg. Cucu, de exemplu, la macaz la 5 drumuri poate fi vorba și de terasament, s-a măcinat asfaltul, acum nu știm din ce cauză. Noi intervenim, dar la câte linii rupte sunt, pe noapte putem face 2-3, nu îți permite timpul fizic, trebuie tăiate, după care sudate, e o întreagă procedură, care durează”, a încheiat Cristian Stoica.

Linia de tramvai a cedat în Copou și este un adevărat pericol pentru călătorii de la CTP, dar și pentru vatmani, deoarece vagoanele pot să deraieze în orice moment.