În Iași au fost aduse autobuzele articulate MAN Lion’s City fabricate în 2007 care au circulat în Germania
Compania de Transport Public Iași a adus în garajul din Tudor Vladimirescu autobuzele articulate model MAN Lion’s City 18, care au aparținut companiei de transport MVG din Munchen, Germania, fiind fabricate în anul 2007
La sfârșitul săptămânii trecute au fost aduse în garajul Companiei de Transport Public Iași din zona Tudor Vladimirescu ultimele autobuze model MAN Lion’s City din lotul de 21 de autobuze second hand achiziționate recent de compania ieșeană. Astfel, primele 12 autobuze sosite la Iași de tip Solaris Urbino 12 au fost urmate de alte 9 autobuze articulate de tip MAN Lion’s City 18 G. Anterior, vehiculele au aparținut companiei de transport din Munchen, Germania și sunt dotate cu motoare diesel cu normă de poluare Euro 4 și dispun de o capacitate de transport de 146 de persoane.
„Autobuzele nu sunt noi. Acestea au fost achiziționate pentru a suplimenta numărul unităților de pe traseele aglomerate în contextul pandemiei de COVID-19 și a lucrărilor desfășurate la infrastructura de tramvai. Anterior, autobuzele MAN au aparținut companiei de transport MVG din München, Germania. Fabricate în anul 2007, acestea sunt dotate cu motoare diesel cu normă de poluare Euro 4, podea joasă, rampă pentru persoane cu dizabilități, instalație de aer condiționat și dispun de o capacitate de transport de 146 de persoane, dintre care 49 pe scaun și 97 în picioare”, au precizat reprezentanții Companiei de Transport Public Iași.
Autobuzele second hand cumpărate de CTP Iași vor suplimenta lipsa tramvaielor
Principalul motiv pentru care autoritățile locale au decis să achiziționeze cele 21 de autobuze stă în închiderea mai multor trasee de tramvai care trebuie acoperite de autobuze. Astfel, cele 9 autobuze articulate vor circula pe traseele: 27 Tătărași Nord – blocuri Ciurea, 30 Canta – Bucium, 36 Dacia – Breazu, 41 Piața Independenței – blocuri Ciurea, 42 Copou – CUG, precum și pe traseul Dancu – Copou – Breazu.
De cealaltă parte, autobuzele scurte model Solaris aduse din Olanda sunt repartizate pe traseele cele mai aglomerate din oraș: 3a Tătărași Nord – Gară – Tătărași Nord, 19 Canta – CUG, 20 Tătărași – Metro, 28 Triumf – Dacia, 30 Canta – Bucium, 43 Păcurari – CUG, 46 Păcurari – Bucium, 47 Dacia – Tătărași Sud. Costurile achiziției au fost de 1.933.050 lei, fără TVA, iar costurile de transport au fost de aproximativ 217.853 lei.