În Holboca și în Aroneanu se circulă ca într-o conservă! Firmă de transport de persoane din județul Iași, acuzată că ia prea mulți pasageri și că are prețuri mari
În Holboca și în Aroneanu se circulă ca într-o conservă, locuitorii din zona metropolitană fiind obligați să se îngrămădească la orele de vârf pentru a putea prinde un loc în picioare. Tocmai de aceea, locuitorii sunt nemulțumiți de condiții, prețuri și traseele disponibile. Patronul firmei S.C. Aprilie S.R.L., Romeo Cobzaru, spune că există anumite interese să scape de el și că se pregătește de intrarea în faliment după ce vor fi introduse traseele de la CTP Iași. Primarii susțin că nu au jurisdicție asupra operatorilor, dar fac eforturi pentru a introduce rute operate de CTP Iași.
Prețuri mai mari pentru a circula ca într-o conservă de sardine
Mai multe persoane din comunele Aroneanu și Holboca se plâng de condițiile oferite de S.C. Aprilie S.R.L., compania privată de transport care asigură singurele curse care fac legătura cu Iașul. Mulți locuitori din aceste două comune speră că problema se va rezolva cât mai repede și că nu vor fi nevoiți să aștepte până în 2023, așa cum se anticipează, pentru a fi introduse noile trasee de la CTP Iași.
În Aroneanu, problema principală este traseul, care deși a fost promis că va avea capăt de linie în Târgu Cucu, se termină în Podul de Fier. Cu toate că traseul este mai scurt, conducerea companiei a scos opțiunea de abonament și a scumpit prețul biletelor.
Patronul firmei consideră că oamenii au plângeri la adresa serviciilor pe care le oferă, deoarece există „o mafie” în spate, care dorește să scoată de pe piață firmele private de transport.
„Când o să vină CTP-ul, o să le fie mult mai bine, dacă cu mine nu mai e bine. Este o mafie la nivel înalt, totul este pus la punct, aranjat, pentru eliminarea noastră, a transportatorilor din zona metropolitană. Primăriile nu știu ce îi așteaptă, o să trebuiască să le dea sacoșe de bani celor de la CTP. Dacă noi nu suntem buni cu zero subvenții”, declară Romeo Cobzaru, patronul firmei S.C. Aprilie S.R.L.
Primarul comunei Aroneanu promite că va discuta cu reprezentanții CTP pentru a urgenta introducerea mijloacelor de transport în localitate.
„Creșterile de preț sunt adaptate la creșterile actuale. Domnul Romeo a făcut lucruri frumoase pentru comuna Aroneanu, transportul oferit de Aprilie S.R.L. este la o cotă rezonabilă, raportat la situația socială. O să apelăm la CTP, cel mai probabil, să își asume mai devreme aceste curse”, a declarat primarul comunei Aroneanu, Benoni Moruzi.
Romeo Cobzaru: „Să intre CTP-ul! Eu mă retrag și asta este”
În Holboca, situația este mult mai gravă. Oamenii se plâng de faptul că circulă cu mașini vechi și numărul maxim de persoane din autobuze este depășit cu mult. Prețurile sunt de asemenea o problemă, deoarece pe traseele scurte, oamenii ar dori să plătească un preț corect.
„În aproape 30 de ani de când fac traseele acestea, am fost foarte bun, până au început campaniile electorale pentru ultimele două alegeri. De acolo a început totul. Anumiți indivizi, venind în comunele astea, fără a cunoaște istoricul, trecutul, cum am făcut traseele acestea ani de zile. Ei, ca să își facă campanie și să îi voteze lumea, au început să lovească, azi oleacă, mâine oleacă. În ultimii șapte ani s-a ajuns (n.r. la concluzia) că nu mai sunt bun! Să intre CTP-ul . Eu mă retrag și asta este. CTP-ul va veni cu multe subvenții, primăriile nu au de unde să le plătească. Eu nu știu dacă ajung 1 ianuarie 2023, voi da faliment înainte, datorită prețurilor, mai ales la motorină. Mie primăriile nu îmi dau niciun leu subvenție”, completează Romeo Cobzaru.
Primarul comunei Holboca, Aurel Neculai Pamfil, este de acord cu poziția oamenilor de rând și consideră că într-adevăr va fi mai eficient transportul asigurat de CTP Iași. Iar în legătură cu „mafia de nivel înalt”, nu știe despre ce este vorba.
„Știu despre creșterea prețurilor, au venit oamenii și mi-au spus, dar nu monitorizăm noi și nu putem controla aceste aspecte pentru că ei fac licitații la Consiliul Județean. Singurul lucru pe care îl putem face noi este să lucrăm la demersurile pentru a aduce Compania de Transport Public și în Holboca. Atunci oamenii vor avea avantajul celor două ore de valabilitate a biletelor. El e de vreo 30 de ani aici la Holboca, mergeam la școală eu când el deja făcea transport aici. Oamenii vin și solicită CTP, tocmai din cauza condițiilor, prețului. El nu ia în calcul că populația s-a înmulțit, sunt mai mulți elevi, mai mulți oameni care merg la serviciu. Primăria nu dictează numărul de persoane din autobuz, iar în legătură cu mafia și cu campania electorală… toți cei care își fac o campanie încearcă să atingă subiectele care sunt o problemă. Toți cei care ajung la primărie doresc să rezolve nemulțumirile populației, dar asta nu e mafie”, declară primarul comunei Holboca, Aurel Neculai Pamfil.
Până vor fi aduse serviciile de transport de la CTP, locuitorii comunei Holboca circulă în continuare ca într-o conservă.