Ieșenii sunt nevoiți să facă cereri la Termo Service pentru a putea afla informații despre cheltuielile la întreținere: „Mi se pare stupidă această procedură” – FOTO

de: Redacția BZI
02:00, 12 iul. 2023

Dacă au nevoie de mai multe informații despre întreținere și despre sumele plătite, ieșenii sunt nevoiți să facă cereri la punctele Termo Service sau online, pentru a avea acces la acestea

O clientă Termo Service din Iași a avut o surpriză când a încercat să afle mai multe detalii în ceea ce privește factura la întreținere. Camelia Nechifor a avut o nedumerire legată de facturarea la apa consumată. Doar că ea nu a primit niciodată un desfășurător pentru ce a consumat, ci doar suma finală, astfel că a mers să găsească mai multe explicații.

Cetățenii sunt nevoiți să facă cereri

Pentru a obține un desfășurător trebuie să facă o cerere scrisă

Pentru a avea acces la informații care țin de banii pe care îi plătesc lunar la întreținere, oamenii trebuie să facă o cerere pentru a primi detaliat toate cheltuielile de la administratori. După ce a ajuns la un punct Termo Service din Tătărași, str. Ciric, unde plătea, de obicei, întreținerea, Camelia Nechifor a făcut cererea, dar nu a primit vreun număr de înregistrare. Femeia consideră că această etapă este total inutilă și că ar trebui să aibă acces mult mai ușor.

„Eu am descoperit, cam acum o lună, situația asta, după ce am văzut o factură ApaVital pentru persoane fizice. Eu am vrut să știu de ce când se afișează suma de plată pentru întreținere apare la apă suma totală și atât. Vreau să văd exact cum sunt împărțiți banii, unde au ajuns, dar nu ne-au oferit niciodată un desfășurător, ceva. La noi există oarecum o asociație, dar nu se ocupă nimeni, președintele e doar trecut pe hârtie, dar nu se ocupă nimeni.

Am mers la punctul Termo Service de la mine din cartier, în Tătărași, unde plăteam mereu întreținerea și mi s-a spus că trebuie să fac o cerere pentru a primi aceste informații. Mie una mi se pare stupid faptul că trebuie să fac o cerere să văd pentru ce plătesc. Am făcut o cerere, dar au refuzat să-mi dea număr de înregistrare, termen de soluționare, nimic. Acum stau și aștept să văd poate primesc vreun document. Totuși, mi se pare ceva ciudat la mijloc, ar trebui să existe mai multă transparență, să avem acces mult mai ușor la informații”, a precizat Camelia Nechifor, clientă Termo Service.

Termo Service furnizează informațiile la asociație

Termo Service susține că există transparență maximă

Cei de la Termo Service au un contract cu asociația de proprietari, unde trimit toate detaliile. Doar că, în acest caz, de asociația de proprietari nu se ocupă nimeni, astfel că locatarii lucrează direct cu compania Termo Service.

Într-adevăr și procedura este mai dificilă, din cauza protecției datelor personale, GDPR, astfel cei de la Termo Service nu pot elibera documentele necesare atât de ușor.

„Noi nu avem contract cu persoane separate, ci cu asociația. Termo Service administrează în baza unei relații contractuale de prestări servicii cu asociații, de aia toate informațiile se primesc la asociații, la președinte. Desigur că mai sunt și situații când președintele nu furnizează aceste informații, oamenii ni se adresează nouă și le oferim tot ce au nevoie. Trebuie să facă o cerere și noi o să-i arătăm toate cheltuielile și pentru ce plătește, deci este transparență maximă.

La operatorul ApaVital, dacă ai consumat 2 metri cubi de apă, plătești și pentru canalizare aceeași cantitate. Clienta poate să comunice cu noi și prin e-mail, dacă, într-adevăr, aflu că i-a fost refuzată cererea, atunci mă voi ocupa personal de situație”, a specificat Alin Aivănoaei, directorul Termo Service SA.

În ceea ce privește facturile la întreținere, oamenii din Iași trebuie să facă cereri la operatorul de administrare pentru a vedea fiecare sumă în detaliu.