Ieșenii care vor să obțină fonduri europene nu trebuie să mai prezinte cazierul fiscal

de: evelina.chitoroaga
04:00, 11 mart. 2020

Beneficiarii din județ ai Programului Național pentru Dezvoltare Rurală (PNDR) care accesează anul acesta fonduri nerambursabile trebuie să știe că anul acesta au apărut modificări. Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a încheiat recent cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) un protocol de colaborare pentru aderarea la serviciile sistemului informatic, prin care experții AFIR pot accesa online informații privind cazierul fiscal al beneficiarilor investițiilor finanțate prin intermediul PNDR 2020.
Semnarea acestui acord între cele două instituții se înscrie în seria simplificărilor procedurale și administrative aplicate de AFIR menite să reducă birocrația în procesul de accesare și de implementare a fondurilor europene.

Instituția complet digitalizată

Potrivit specialiștilor AFIR, instituția este funcțională în condițiile crizei generate de COVID-19. În ultimii 3 ani a fost digitalizată total instituția care acordă fonduri europene.

„În doar trei ani am ajuns la performanța ca toate fluxurile de lucru să se desfășoare on-line prin Sistemul de Procesare a Cererilor de Dezvoltare Rurală. Folosim semnătura electronică în relația cu beneficiarii noștri. După doi ani de negocieri, cazierul fiscal îl obținem noi pentru beneficiari direct din sistemul ANAF, iar cazierul Judiciar îl verificăm direct în sistemul MAI. Extrasul de carte funciară, momentan, îl obținem noi pentru beneficiari de la ANCPI. Utilizăm mediul Cloud de stocare a datelor în «dauna» ONPREM, economisind astfel aproximativ 435.000 de lei anual. Toate acestea se fac electronic și pot fi realizate de angajații AFIR din orice colț al lumii, inclusiv în situația în care s-ar afla în izolare sau carantină la domiciliu”, susțin reprezentanții AFIR Iași.