Prima pagină » Eveniment-Social » Iată ce ar schimba șefa Inspectoratului Școlar Iași la sistemul educațional: „Rețeaua școlară încă are în schema ei școli neperformante”

Iată ce ar schimba șefa Inspectoratului Școlar Iași la sistemul educațional: „Rețeaua școlară încă are în schema ei școli neperformante”

21 sept. 2023, 02:00,
Ștefana Șovea, în Eveniment-Social

Domeniul educațional ajută la dezvoltarea țării, însă în ultimii ani nu s-au produs foarte multe schimbări majore în sistem. Inspectorul școlar general al ISJ Iași, Luciana Antoci, dezvăluie ce ar schimba la acest sistem, dacă ar avea posibilitatea

Mulți elevi și profesori se confruntă cu condiții precare în școli, cu clădiri vechi și neîntreținute, cu mobilier și echipamente învechite sau inexistente, cu lipsa de manuale, cărți și consumabile.

Sistemul educațional a rămas cu unele minusuri

o poză cu Inspectoratul Școlar Județean Iași

Unele școli din mediul rural au rămas nemodernizate

Deși suntem în anul 2023, sistemul educațional nu a suportat niște schimbări majore în ultimii ani. Unele școli din mediul rural au rămas nemodernizate, sunt destul de vechi, iar elevii nu au nici măcar manuale. Mai mult de atât, la nivelul județului Iași încă mai există școli cu WC în curte.

Reporterii BZI au discutat cu inspectorul școlar general al ISJ Iași, Luciana Antoci, în legătură cu schimbările pe care le-ar face la sistemul educațional. Aceasta subliniază faptul că, dacă ar avea posibilitatea, ar schimba rețeaua școlară și modul ei de organizare.

„Primul lucru pe care l-aș schimba, dacă ar sta în puterea mea, ar fi rețeaua școlară și modul ei de organizare. Din nefericire, în sistemul de educație din România rețeaua școlară încă are în schema ei școli neperformante, din perspectiva faptului că școlarizează elevi foarte puțini în regim simultan, în sate izolate.

Dacă facem o analiză de sistem, constatăm faptul că este extrem de ineficient acest mod de organizare al rețelei școlare, în sensul în care fonduri consistente se duc către o zonă din sistem care este neperformantă. Cu alte cuvinte, eu pledez pentru o reorganizare în sensul consolidării unor școli puternice la centrul de comună, acolo unde să ducem toate resursele, și materiale, dar și umane, iar elevii care provin din familii ce locuiesc în satele din jurul comunei să fie transportați la centrul școlar”, declară inspectorul școlar general al ISJ Iași, Luciana Antoci.

Șefa ISJ Iași a susținut în ședință publică teza de doctorat și a obținut cel mai mare calificativ

o poză cu niște elevi

Luciana Antoci ar schimba rețeaua școlară și modul ei de organizare

În data de 19 septembrie 2023, inspectorul școlar general al ISJ Iași, Luciana Antoci a susținut în ședință publică teza de doctorat, intitulată „Investigație asupra stilurilor și comportamentelor manageriale în context educațional contemporan. Profesionalizarea managerilor școlari din sistemul de educație românesc”, în vederea obținerii titlului științific de doctor în domeniul Științe ale Educației. Calificativul obținut este excelent Summa cum laudae.

În anul 2018 s-a înscris la studiile doctorale la Facultatea de Psihologie din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza”. Luciana Antoci a decis să își aprofundeze cunoștințele legate de domeniul managementului printr-o formare academică, pentru a putea găsi răspunsul la o întrebare importantă.

„În momentul în care am venit în inspectorat pe departamentul management instituțional am considerat că este firesc să îmi aprofundez cunoștințele legate de domeniul managementului printr-o formare academică. Drept pentru care în toamna anului 2018 am dat admiterea și am intrat la școala doctorală a Universității «Alexandru Ioan Cuza», Facultatea de Psihologie și Științele Educației, pentru a căuta răspunsuri la întrebările cu care mă confruntam, de altfel, ca inspector pentru managementul instituțional. Cea mai importantă întrebare era: În ce măsură comportamentele manageriale influențează rezultatele pe care elevii le obțin la evaluările externe, mai precis Evaluarea Națională și examenul de Bacalaureat”, adaugă inspectorul școlar general al ISJ Iași, Luciana Antoci.

În urma cercetării realizate de șefa ISJ Iași s-a confirmat ipoteza de cercetare, astfel că directorul are un rol foarte important în ceea ce privește pregătirea elevilor pentru Evaluarea Națională și examenul de Bacalaureat.

„Este clar, profesorul influențează în mod direct aceste rezultate, dar voiam să știu dacă și activitatea directorului are impact asupra acestor rezultate. Acesta este motivul principal pentru care am început această cercetare. După ce am făcut testarea pe județul Iași, am multiplicat experimentul și l-am dus la nivel național.

Au răspuns 826 de directori din toată țara, din 28 de județe și în felul acesta am avut un eșantion mai mult decât reprezentativ pentru studiul pe care l-am făcut, iar la nivel național s-a confirmat ipoteza de cercetare de la care am plecat, directorul are un rol foarte important în ceea ce privește pregătirea elevilor pentru Evaluarea Națională și examenul de Bacalaureat”, mai spune inspectorul școlar general al ISJ Iași, Luciana Antoci, în legătură teza de doctorat și sistemul educațional românesc.

Comments are closed.