Horror! A cumparat acest produs de la LIDL Iasi, iar cand a ajuns acasa a avut parte de o surpriza neplacuta
@Un client a cumparat un produs de la un magazin LIDL din Iasi, iar cand a ajuns acasa a avut parte de o surpriza horror. @Facand cumparaturi in magazinul LIDL, aceasta a luat, printre altele, si o conserva ce a se vrea a fi orez cu ton. Ajunsa acasa, femeia a observat ca produsul pe care il cumparase cu putin timp in urma, nu era nici pe departe unul care ar putea fi comestibili. @Revoltata, aceasta a fotografiat produsul si l-a postat pe mai multe grupuri iesene.
Postarea a ajuns, in scurt timp, virala, iar mai multi clienti recunosc ca si ei au patit, la randul lor, lucruri asemanatoare.
Lidl, facut praf de un turist strain: La noi in Polonia, aceleasi produse sunt cu 50% mai ieftine! Explicatia penibila data de celebrul hipermarket
Parerea exprimata sincer de oameni simpli are forta de la scoate la iveala un adevar pe care campaniile de promovare incearca sa il ascunda sau sa il faca sa para nesemnificativ. Este si cazul politicii de preturi pe care un mare retailer o practica in Romania si care, desi pare de-a dreptul senzationala din reclama, in realitate, aceste preturi promotionale sunt cu 50% mai mari decat cele cu care acelasi produs, de la acelasi producator, este comercializat in alte tari.
Pentru polonezul Michael Pycela, un client fildel al lantului Lidl reprezentat si la el acasa, a fost un veritabil soc sa vada ce preturi practica retailerul, la aceleasi produse, dar in Romania. Pycela a fost atat de intrigat incat s-a dus direct la calculator si, pe pagina de Facebook a Lidl Romania, si-a spus tot pasul:
”Buna, Lidl! Ai FOST magazinul meu preferat din Polonia. Preturile sunt bune, calitatea o bate pe cea de la Biedronka (polonezii vor intelege), dar imi displace profund ce faci in Romania.
Ieri, un prieten din Polonia mi-a spus ca organizezi Saptamana Franceza (perioada in mare preturile la produse din Franta sunt promotionale – n.r.) cu produse si preturi bune. M-am decis sa verific si eu. Stiu ca preturile din Romania sunt in general MAI MARI decat cele din Polonia la multe si multe produse (in special la cele de baza precum lapte, paine si carne), dar NICI CHIAR ASA! Ai doua EXEMPLE de produse cu diferente de pret de 50% intre Romania si Polonia! Poti sa imi explici, te rog, cum este posibil ca oamenii sa plateasca MAI MULT, cand ei castiga MAI PUTIN? PS: Un leu echivaleaza cu 1 zlot (Bine, este 0,9571 zloti)”.
Cele doua exemple date de clientul polonez arata clar o diferenta uriasa intre preturile practicate in Romania de Lidl fata de cele din Polonia. Astfel, daca la noi branza Camembert costa 9,99 de lei, clientii polonezi cumpara acelasi produs, cu aceeasi cantitate, de la acelasi producator si retailer, la doar 6,66 de zloti La buletele de cartofi, se mentine o diferenta scandaloasa: 6,99 de lei pretul in Romania fata de 4,44 zloti cel din Polonia.
Pentru ca postarea clientului polonez, desi in limba engleza, a atras imediat atentia utilizatorilor romani de Facebook, Lidl a venit cu un raspuns de-a dreptul strigator la cer si care nu a convins pe nimeni: ”Michal, iti multumim ca esti interesat de oferta noastra. Referitor la intrebarea ta, noi ne straduim pe cat posibil sa pastram preturile la un nivel convenabil pentru clientii nostri, dar comparand preturile, ar trebui sa iei in considerare diferentele privind taxele (nationale – n.r.) si costurile logistice. Speram ca raspunsul nostru a fost de ajutor si iti dorim o sedere placuta in Romania”.
Raspunsul dat de Lidl nu doar ca nu a clarificat motivele pentru care acelasi produs, fabricat in Franta, are preturi foarte diferite in magazinele din alte state din UE, ci, mai mult, a starnit comentarii care practic desfiinteaza argumentele aduse de retailer.
”Ce taxe??? Noi in Romania avem TVA de 9% fata de polonezii care au 23%?!”, a replicat rapid Costin, un client Lidl din Romania. La randul sau, Andrei, a postat rapid: ”Lidl Romania, TVA in Polonia este aproape triplu la alimente. Vreti sa spuneti ca Lidl, care transporta in fiecare zi zeci de mii de tone de produse nu are o solutie pentru a transporta marfa cat mai ieftin???”.