Greșeala pe care o fac persoanele cu două prenume atunci când își iau bilete de avion!
Iată greșeala pe care o fac persoanele cu două prenume atunci când își iau bilete de avion! Diverse țări și companii aeriene internaționale au cerințe diferite, dar regula de bază este ca numele din rezervare să fie identic cu cel de pe actul de identitate. Dacă nu sunt conforme, există riscul să se anuleze rezervarea. Iată ce trebuie să facă cei care își cumpără un bilet de avion.
Greșeala pe care o fac persoanele cu două prenume atunci când își iau bilete de avion!
Numele și prenumele din rezervare trebuie să se potrivească cu numele din pașaport, permis de conducere sau orice alt act de identitate acceptat de Administrația pentru Securitatea Transporturilor.
Dacă al doilea prenume este trecut pe actul de identitate prezentat la securitatea aeroportului, acel al doilea prenume ar trebui să fie și pe rezervare. Sunt persoane care au două prenume, dar fac o rezervare pentru biletul de avion cu un singur prenume. Din acest motiv, întâmpină probleme la îmbarcare. Atâta timp cât prenumele din rezervare corespunde cu cel de pe actul de identitate, nu va fi nicio problemă.
Multe companii aeriene interzic modificarea numelui sau percep taxe mari pentru aceste schimbări, adăugând al doilea prenume. Politicile variază între companii și este posibil să fie nevoie să se anuleze biletul apoi să se facă rezervare pentru alt bilet.
Ce trebuie să știe cetățenii care au pașaport
Conform unui proiect de lege, cetățenii români vor primi notificări prin SMS și email atunci când documentele lor, cum ar fi buletinul, pașaportul sau permisul de conducere, se apropie de data expirării. Destinatarul va primi avertismentul cu 90 de zile înainte de data expirării fiecărui document.
,,Dat fiind ritmul accelerat al vieţii cotidiene, cetăţenii pot să uite sau să amâne reînnoirea documentelor personale. Această lege propune un sistem de avertizare care să îi notifice pe cetăţeni cu suficient timp înainte de expirarea documentelor, permiţându-le să acţioneze în timp util ca să evite situaţiile de ieşire din legalitate.”, arată inițiatorii proiectului de act normativ.
Potrivit unui proiect de lege în curs de dezbatere, în curând românii vor fi notificați automat prin SMS sau email cu 90 de zile înainte de expirarea unor documente vitale precum cartea de identitate, pașaportul și permisul de conducere. Autoritățile au transmis că persoanele care dețin pașaport vor fi anunțate prin email sau SMS atunci când le expiră anumite documente personale precum buletinul, permisul de conducere și pașaportul. Destinatarul va primi avertismentul cu 90 de zile înainte de data expirării fiecărui document. Dacă proiectul va deveni lege, notificările pentru expirarea documentelor vor fi trimise automat prin SMS sau email. Este important de menționat că, dacă autoritatea nu deține informațiile necesare, cetățenii vor fi notificați prin poștă, la ultimul domiciliu cunoscut. În ceea ce privește notificarea prin SMS sau email, autoritățile publice vor iniția proceduri pentru colectarea numerelor de telefon și a adreselor de email ale cetățenilor. Cetăţeanul român care şi-a stabilit domiciliul în străinătate poate depune cerere pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic sau a unui paşaport simplu temporar, cu menţionarea statului de domiciliu