Grădinița cu Program Prelungit nr. 3 din Iași lansează proiectul „Step by step în grădi și afară”
Grădinița cu Program Prelungit nr.3 din Iași anunță lansarea proiectului „Step by step în grădi şi afară”, prin care îşi propune să amenajeze curtea grădiniţei. Acest proiect se va desfășura în perioada 10.08 – 29.10.2021 şi este finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland România şi implementat de Asociaţia Act for Tomorrow.
Scopul proiectului este amenajarea și mobilarea spaţiului exterior al grădiniţei pentru ca preșcolarii din cele 9 grupe ale unității de învățământ să poată beneficia zilnic de activităţi în aer liber. Proiectul are două etape, prima fiind cea de amenajare a spaţiului, respectând centrele de interes „Step by step”, iar cea de-a doua etapă cuprinde 9 evenimente distincte, câte una pentru fiecare grupă în parte. Beneficiarii proiectului sunt cei 213 preșcolari ai grădiniţei.
Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educație, sănătate, mediu, social și cultură. Valoarea totală a programului este de 500.000 de euro. Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanțare comunitară destinat ONG-urilor tinere, instituțiilor non-administrative și grupurilor informale/ de inițiativă.
„Prin acest proiect dorim să spargem zidurile care există între învățarea indoor şi cea outdoor, amenajând un spațiu nou de învăţare şi experimentare. Cunoscând valoarea pe care o au activităţile în aer liber în dezvoltarea copiilor, ne planificăm să organizăm zilnic activităţi outdoor. Avem intenţia de a oferi preşcolarilor unităţii noastre activităţi autentice de învăţare, care să respecte valorile şi principiile curricumului pentru învăţământul preşcolar.” ne spune Anca Panainte, coordonatorul proiectului.
Grădinița cu program prelungit nr.3 este o instituție de învățământ preșcolar, înființată în anul 1974. În această instituție se aplică alternativa educațională „Step by step” în toate cele 9 grupe, având 18 cadre didactice titulare, formate în această alternativă.