Gigantul Romstal a umilit o ieșeancă fără posibilități materiale! A cumpărat filtre pentru apa murdară din fântână, dar a avut o surpriză acasă. Șefii din magazin au refuzat să înapoieze banii. Reclamanta Elena Ungureanu: „Am fost asigurată verbal ” – FOTO, UPDATE
O ieșeancă a reclamat compania Romstal, din cauză că nu i-au fost returnați banii cheltuiți pe produse. A vrut să filtreze apa din fântâna gospodăriei. În continuare, apa era plină de impurități. Elena Ungureanu a vrut să returneze produsele, dar s-a lovit de un refuz
UPDATE: În cursul zilei de 6 decembrie 2021, reprezentanţii Romstal au returnat banii reclamantei.
Compania Romstal, celebră pentru comercializarea instalațiilor sanitare, a fost reclamată de o ieșeancă, nemulțumită de serviciile societății. Pe data de 26.10.2021, Elena Ungureanu, din localitatea Valea Lupului, s-a deplasat la punctul de lucru Romstal, de pe șoseaua Păcurari, nr. 163 și a achiziționat un kit anticalcar și un separator magnetic de nămol, în valoare totală de 483,95 de lei. După ridicarea produselor, femeia a apelat la soț pentru montarea echipamentelor. Însă, surpriză, apa nu putea fi filtrată.
„Când am cumpărat de la punctul de lucru din Păcurari, mi s-a spus că pot returna produsele în termen de 30 de zile. Eu am împrumutat acei bani, eu nu am pensie. În grădină am o fântână, dar apa nu este potabilă, trebuie niște filtre. Apa este roșiatică. După ce s-au montat, apa era la fel. Mi-am dat seama că nu sunt eficiente și că trebuie să cumpăr altceva. Nu era niciun afiș în magazin, am fost asigurată verbal că voi putea primi banii înapoi în termenul precizat. Este o reclamă mincinoasă”, a povestit Elena Ungureanu, în vârstă de 63 de ani.
S-a întors în magazin să returneze produsele, dar s-a lovit de refuz
După ce a observat că echipamentele Romstal nu sunt potrivite, Elena Ungureanu susține că s-a întors în aceeași zi și a cerut banii înapoi. Însă, angajații magazinului s-a răzgândit.
„Eu m-am dus să returnez produsele chiar în ziua în care le-am achiziționat, nu am așteptat 30 de zile. Ei mi-au spus că nu pot înapoia banii, pentru că echipamentele sunt folosite. Nu erau folosite, au fost doar probate. Dacă cumperi un televizor, nu-l bagi în priză să vezi dacă merge? Am fost la Protecția Consumatorilor după 30 de zile de la depunerea reclamației. Mi-au spus că nu au ce face și că trebuie să fac altă reclamație. Nu doresc altceva decât returnarea banilor”, a mai spus reclamanta.
Recent, și Comisariatul județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) a oferit petentei un răspuns oficial. Brusc, la controlul comisarilor a apărut un afiș lămuritor pentru clienți.
„Conform documentelor avute la dispoziție și în urma demersurilor efectuate, s-a constatat că operatorul economic are afișat, la magazin, un anunț prin care informează despre posibilitatea returnării unui produs. Această ofertă comercială/retur în 30 de zile de la data cumpărării, are condiționări, astfel încât returul se poate efectua conform acestora. În cazul dumneavoastră, produsul a fost folosit, are urme de utilizare și nu prezintă neconformități, astfel încât nu vă încadrați în condițiile de retur”, se arată în răspunsul CJPC.
Și compania E.ON a fost reclamată de ieșenii nemulțumiți de valoarea facturilor.
Compania Romstal are o cifră de afaceri amețitoare de aproape 166 de milioane de euro
Conform ultimelor date financiare din 2020, societatea Romstal Imex SRL, cu sediul în București, cu mai multe puncte de lucru în toată țara, a înregistrat o cifră de afaceri de 827.964.718 lei, adică 166 de milioane de euro, profit de 54,4 milioane de lei, aproape 10 milioane de euro, datorii de 281,6 milioane de lei, adică 56 de milioane de euro, cu un număr de 1.014 angajați. Mai bine de jumătate din companie este deținută de afaceristul Enrico Perini, cel care controlează Perini Lang Holding SRL. Contactat telefonic de reporterii BZI, șeful magazinului din Iași a precizat că nu poate face retur produselor ce nu pot fi vândute.
„Știu situația, doamna a venit cu produsele înapoi. Produsul trebuie să fie vandabil dacă vrei să primești banii înapoi. Nu trebuia montat, nu se mai poate revinde. Doar dacă este o neconformitate a producătorului, situație în care intervine service-ul. I s-a spus treaba asta. Eu pot să schimb ce este până în 200 de lei”, a declarata Andrei
Berari, șeful magazinului Romstal din Iași. De precizat că, în anul 2020, punctul de lucru al companiei din Iași a fost cuprins de flăcări. Atunci, au intervenit mai multe autospeciale ISU pentru stingerea incendiului.