Germania va începe să transporte cereale ucrainene prin România
Concernul german Deutsche Bahn plănuiește să transporte mai multe trenuri cu cereale ucrainene pe săptămână, cea mai mare parte a mărfurilor urmând să treacă prin România, scrie Deutsche Welle.
Compania feroviară germană Deutsche Bahn va începe să transporte cereale ucrainene în porturile germane pentru a fi transportate ulterior în alte țări, anunțul fiind făcut miercuri de către reprezentantul oficial al DB Cargo, subsidiară a concernului.
Cereale vor fi livrate, în special, în porturile Rostock, Hamburg, precum și Brake, situat în apropiere de Bremerhaven. Cea mai mare parte a mărfurilor va veni prin România, care are o graniță lungă cu Ucraina și are infrastructura necesară transportului produselor agricole. O altă parte a încărcăturii este planificată să fie transportată prin Polonia.
„Vom încerca să transportăm cât mai multe cereale”, a spus un reprezentant al DB Cargo, fără a menționate cantități. Potrivit Reuters, Deutsche Bahn plănuiește să trimită mai multe trenuri pe săptămână.
Exporturile agricole ucrainene au fost de aproximativ 2,5 milioane de tone în iunie
Conform celor mai recente date furnizate de ministrul ucrainean al agriculturii, Mykola Solsky, din țară trebuie exportate 18 milioane de tone de cereale vechi, iar din noua recoltă sunt așteptate alte 40 de milioane de tone pentru export.
Nu au fost oferite detalii privind capacitatea de care este vorba, dar sunt planificate mai multe trenuri pe săptămână, care vor prelua în mare parte cereale ucrainene din România. DB a pus în circulație trenuri din Germania cu încărcături de ajutoare pentru Ucraina și se intenționează ca trenurile de marfă să încarce cereale pentru cursele de retur.
Exporturile agricole ucrainene au fost de aproximativ 2,5 milioane de tone în iunie, față de până la 6 milioane de tone de cereale pe lună înainte de invazia rusă.
O mare parte din exporturile actuale de cereale ale Ucrainei sunt transportate cu camioane și nave fluviale către țările vecine, inclusiv România și Polonia, pentru a fi încărcate pe nave maritime, dar ecartamentul diferit al căilor ferate ucrainene înseamnă că majoritatea trenurilor din UE nu pot fi folosite în interiorul Ucrainei.
Kievul are mare nevoie de exporturile de cereale, deoarece începe recoltarea de vară, agricultorii confruntându-se cu o lipsă de capacitate de depozitare. Există speranțe, totuși, potrivit declarațiilor Turciei, să se ajungă foarte curând la un acord privind stabilirea unui coridor maritim sigur în Marea Neagră pentru exporturile ucrainene.