Femeie antreprenor într-o lume a bărbaților! Cum a făcut față provocărilor ieșeanca Anca Hreamătă
Cu determinare, hotărâre, atitudine proactivă, cu viziune și o strategie bine pusă la punct, tot mai multe femei aleg sa pășească în lumea afacerilor. Promovarea în mediul online și nu numai, făcută de o femeie antreprenor, poate aduce rezultate mult mai mari! Femeie antreprenor într-o lume a bărbaților, Anca Hreamătă, fondatoarea companiei Grow Business Development, vorbește despre propriile experiențe în lumea afacerilor
O ieșeancă a demisionat după 15 ani de muncă din funcția de director de bancă pentru a-și face o firmă de consultanță din propriile resurse. Aceasta a vorbit despre lucrurile pe care trebuie să le iei în considerare atunci când îți deschizi o afacere, fiind femeie dar și modul în care acea afacere trebuie promovată pentru a avea succes. Antreprenorul Anca Hreamătă avea o slujbă foarte sigură, dar a renunțat la tot și a pornit de la zero, cu toate riscurile ce aveau să vină.
Femeie antreprenor într-o lume a bărbaților: La ce provocări a făcut față cu brio Anca Hreamătă
Dincolo de tiparele și standardele impuse de societate, femeile au demonstrat de-a lungul timpului că și ele pot face față acestui domeniu. Sunt multe aspecte importante pe care trebuie să le iei în calcul înainte de a deschide o afacere. Aceasta a povestit că nu a avut mereu parte doar de lucruri bune și frumoase în acest domeniu.
„La început, poate mă consumam pentru că știam cât am muncit și cât muncesc, dar acum mă amuz. Da, am avut parte inclusiv de hărțuire! Nu am cedat niciodată. Nimeni nu îți poate atinge integritatea, dacă te păstrezi o persoană integră, corectă și să nu aibă nimeni cu ce să te aibă la mână, nu ai ce să pățești. M-am descurcat întotdeauna singură, nu există diferență dintre femeie și bărbat. Iar cel care face astfel de diferențe și are dispreț asupra femeilor, acela nu se poate numi bărbat, acela este un misogin. Acum 3 luni, am refuzat o colaborarea cu un client pentru un contract de 200.000 € din cauza misoginismului. Eu cu asemenea oameni nu colaborez!“, declară Anca Hreamătă.
De asemenea, antreprenorul a realizat o proiecție ecranizată pe Palatul Culturii, de 8 Martie, dedicată femeilor și susținerea drepturilor acestora în societate.
Anca Hreamătă susține că „femeia înainte de a fi femeie, este om și are drepturi egale cu orice bărbat. Trebuie respectată, mai ales în domeniul afacerilor, care aparține tuturor. Diferențele de sex și de opinie se vor opri dacă femeile își vor menține verticalitatea și integritatea’.’
Consideră că online-ul este cea mai importantă și bună sursă de publicitate
Online-ul este acum cea mai importantă sursă de publicitate. Contează foarte mult mediul în care îți faci publicitate și mediul în care te afirmi. De asemenea, trebuie să te adresezi strict publicului țintă de la care ai așteptări și care vor rezona cu afacerea sau cu produsul oferit. Este necesar să oferi consumatorului conținut educativ, să ții la curent publicul cu evoluția brandului, să te adresezi publicului țintă pentru brandul tău.
Din afacerea în sine, 90% este publicitatea, iar 10% afacerea cu adevărat. Fiecare afacere trebuie să identifice nevoia consumatorului și să creeze conținutul afacerii în sine, pe categoria consumatorului.
„Reclamele sunt doar un instrument dintr-o paleta largă de promovare a unei afaceri și a unui brand. Reclama este un instrument indispesabil. Din păcate, puțini antreprenori înțeleg lucrul aceasta. Reclama nu este doar aceea pe care o facem pe canalele de socializare, ci și aceea când îți exprimi admirația pentru un produs sau serviciu, în fața prietenilor’’, menționează Anca Hreamătă.
Majoritatea afacerilor sunt deschise speculativ, de aceea 80% dintre afaceri se închid în primul an, iar cei 20% rezistă deoarece s-au documentat înainte. Puține afaceri făcute doar din instinct, din feeling, au reușit să aibă success și să se mențină pe piață. Este foarte importantă și perioada în care se deschide acea afacere. De asemenea, este important să analizăm piața și firmele care există deja cu același obiect de activitate ca al meu.
Femeile antreprenor sunt mai deschise către social media decât bărbații. Ele folosesc rețelele de socializare să păstreze contactul cu clienții, pentru comunicare, marketing si relații cu publicul. Nu mai e niciun secret că femeile în general sunt mai active pe rețelele de socializare și acest lucru se extinde și în lumea afacerilor.
Femeie antreprenor într-o lume a bărbaților, Anca Hreamătă, fondatoarea Grow Business Development, demonstrează că să fii femeie antreprenor în această lume este un lucru cât se poate de realizabil.