Factură la curent electric de 6.000 de lei pentru o lună, primită de un pensionar din Brașov. Până acum nu ar fi depășit 60 de lei lunar
Un pensionar în vârstă de 84 de ani din Brașov a fost somat să plătească o factură de 6.000 de lei, pe o lună, la electricitate. El susține că factura lunară pe care o primea până acum nu depășea 60 de lei.
Pe factura pe care a primit-o brașoveanul s-ar specifica faptul că suma trebuie să fie achitată de urgență. Însă, codul de client nu ar fi corespuns, astfel că el s-a adresat companiei și ar fi constatat că este o eroare. Clientul spune că în trecut a avut o situație asemănătoare, primind o factură prin care trebuia să plătească 3.000 de lei. Acesta susține că este la zi cu plata tuturor facturilor.
Factură la curent electric de 16.000 de euro, primită de o femeie din Craiova
O femeie din Craiova a primit o factură la energia electrică în valoare de 16.000 de euro, pentru o lună. Aceasta a rămas șocată când a văzut factura uriașă, mai ales că ar avea în casă doar un televizor, un frigider, un boiler şi 4 becuri. Femeia spune că locuiește într-o casă cu 2 camere, alături de cei 2 copii și că nu ar fi putut avea un asemenea consum.
În total, au fost 4 facturi emise în aceeași zi, cu scadență la aceeași dată. Prima factură era și singura normală, de 111 lei, după care au urmat 3 facturi cu sume halucinante: 2.411, 15.800 şi 59.000 de lei. Furnizorul de energie electrică a anunțat că va verifica acest caz.
„În cazul clientului din Craiova la care face referire solicitarea de presă, facturile emise de Enel Energie Muntenia au la bază datele de măsurare primite de la operatorul de distribuție ce are în responsabilitate zona respectivă, nu valori estimate de consum. Mai mult, în urma sesizării primite de la client, Enel Energie Muntenia a solicitat operatorului de rețea să verifice dacă echipamentul de măsurare (contorul) funcționează în parametrii normali și dacă datele de măsură primite și facturate până în acest moment sunt corecte. Până la clarificarea acestor aspecte, Enel Energie Muntenia a decis blocarea facturării pentru acest client, pentru a nu-i crea prejudicii. Mai mult, în funcție de rezultatul verificărilor efectuate, vor fi emise facturi de regularizare. Între timp, clientul a achitat voluntar o parte din suma de plată în contul facturilor emise până la aceasta dată.”, a precizat ulterior reprezentanții Enel Energie Muntenia.