Facebook vrea să convingă patru milioane de americani să meargă la vot!

de: Cristian Zavastin
16:17, 17 iun. 2020

Facebook vrea să convingă patru milioane de americani să meargă la vot! Mark Zuckerberg a anunțat că Facebook are ca obiectiv, la alegerile prezidențiale americane din noiembrie, să contribuie la înscrierea a patru milioane de americani suplimentari pe listele electorale. El a adăugat că reclamele publicitare ale presei din străinătate vor fi blocate în această perioadă.

„Anunţăm miercuri cea mai mare campanie de informare electorală din istoria americană. Scopul nostru este să ajutăm patru milioane de persoane să se înregistreze”, se arată într-un articol al lui Mark Zuckerberg publicat de USA Today.

Înregistrarea alegătorilor este o problemă-cheie a alegerilor prezidenţiale din Statele Unite, membrii anumitor comunităţi defavorizate având dificultăţi sau reticenţe în a se înscrie pe liste.

Facebook vrea să convingă patru milioane de americani să meargă la vot: Centru de informaţii electorale

Mark Zuckerberg a anunţat că doreşte să le ofere utilizatorilor „un nou Centru de informaţii electorale (…) în partea de sus a fluxului de ştiri de pe Facebook şi Instagram, pentru a se asigura că toată lumea are posibilitatea să îl vadă”.

„În general, prevedem că peste 160 de milioane de persoane din Statele Unite vor vedea între iulie şi noiembrie informaţii din surse fiabile pe Facebook cu privire la procedura de votare la alegerile generale”, a mai spus el.

Reţeaua „introduce, de asemenea, posibilitatea de a nu mai vedea reclame politice”, o caracteristică care va fi lansată începând cu 24 iunie.

Responsabilul său pentru afaceri publice, Nick Clegg, a confirmat de asemenea, într-un articol pentru ziarul britanic Daily Telegraph, că grupul – acuzat că a închis ochii la ingerinţele străine în timpul campaniei prezidenţiale din 2016 – intenţionează să blocheze toate reclamele „provenind de la organizaţii media controlate de stat din alte ţări”.

Facebook a anunţat pe 4 iunie că intenţionează să interzică din această vară reclamele postate de mass-media controlate financiar şi editorial de stat pe platformele sale americane.

Facebook, criticată pentru modul în care administrează reclamele politice pe platformă

Anul trecut, compania anunța că nu va verifica veridicitatea informațiilor în ceea ce privește reclamele politice de pe platformă. Deși spunea că șterge știrile false care apar pe rețeaua socială, menționa că nu se va băga în discursul politicienilor din reclamele distribuite. Asigura pe toată lumea că aceasta ar fi, de fapt, abordarea cea mai democratică pentru că, astfel, toată lumea ar avea acces la declarațiile politicienilor, indiferent dacă acestea ar fi sincere sau mincinoase.

Recent, Facebook a ajuns din nou în atenția publică, în urma declarațiilor lui Mark Zuckerberg, „declanșate” de scandalul dintre Donald Trump și Twitter. După ce Twitter a ascuns o postare de pe profilul președintelui Statelor Unite, susținând că ar „glorifica violența”, Zuckerberg a anunțat că platforma sa refuză să facă acest lucru și că nu vrea să devină „un arbitru al adevărului”.

În urma deciziei lui Zuckerberg, au repornit discuțiile prin care oamenii au ajuns să se întrebe dacă platforma face suficient pentru a modera conținutul care apare pe rețeaua socială.

Candidatul democrat la preşedinţia Statelor Unite Joe Biden a publicat o scrisoare deschisă adresată directorului general al Facebook, Mark Zuckerberg, în care îi cere ca aceasta să verifice veridicitatea reclamelor politicienilor, în săptămânile premergătoare alegerilor prezidenţiale,