EXCLUSIV! Un profesor de la Universitatea „Cuza” din Iași se implică într-o problemă sensibilă pentru mulți studenți

de: Valentin Hutanu
04:00, 03 apr. 2020

Este o problemă sensibilă pentru majoritatea studenților! În acest context, conf. univ. dr. Ileana Oana Macari – Facultatea de Litere a Universității „Alexandru Ioan Cuza” – UAIC din Iași a decis să se implice pentru a remedia multe aspecte din această perspectivă. Aceasta manageriază un proiect legat de corelarea ofertei educaționale cu cererea pieței muncii. „Ne propunem creșterea echității sociale prin facilitarea incluziunii sociale și sporirea accesului la învățământul superior pentru elevii defavorizați, precum și îmbunătățirea relevanței pe piața forței de muncă a învățământului terțiar, prin acțiuni de formare comune și stagii de practică în mediul economic oferite studenților din toate facultățile UAIC”, arată aceasta. De reamintit că, anul trecut, un alt proiect coordonat de conferențiarul Macari (Școala de Vară LiteratIS) a fost selectat de Banca Mondială ca model de bune practici la nivel național

Conf. univ. dr. Ileana Oana Macari – Facultatea de Litere a Universității „Alexandru Ioan Cuza” – UAIC din Iași a decis să se implice pe zona corelării ofertei educaționale cu cererea pieței muncii. Aceasta a câștigat un proiect finanțat prin Fondul de Dezvoltare Instituțională destinat universităților de stat ce finanțează proiecte ale universităților de stat pe șase domenii strategice.

„Pe domeniul 1, Creșterea echității sociale, în vederea incluziunii sociale și sporirea accesului la învățământul superior, corelarea ofertei educaționale cu cererea pieței muncii (inclusiv cele privitoare la consilierea și orientarea în carieră), noi am câștigat cu propunerea intitulată «Prin incluziune și echitate spre succes – E șansa ta!», care a primit 93 de puncte, ceea ce îl situează pe locul al II-lea la nivel național”, a punctat universitarul Macari.

Sporirea accesului la învățământul superior pentru elevii defavorizați

Activitatea își propune creșterea echității sociale prin facilitarea incluziunii sociale și sporirea accesului la învățământul superior pentru elevii defavorizați. Este vizată și îmbunătățirea relevanței pe piața forței de muncă a învățământului terțiar. Demersul este justificat pornind de la faptul că România este pe ultimul loc în regiune și penultimul în Uniunea Europeană în ceea ce privește echitatea socială. O a doua componentă se bazează pe datele furnizate în Raportul de Țară din 2019 al Comisiei Europene privind România, care indică un nivel scăzut de corelare a ofertei educaționale la nivel terțiar cu cererea pieței muncii.

„Întrucât conform raportului angajatorii declară că «absolvenții care intră pe piața forței de muncă au competențe prea teoretice și că acestora le lipsesc adesea competențele non-tehnice esențiale, printre care se numără soluționarea problemelor, munca în echipă și comunicarea», considerăm că sunt necesare activități care pot îmbunătăți relevanța pe piața forței de muncă a învățământului terțiar, precum acțiuni de formare comune și stagii de practică în mediul economic, realizarea profilurilor de angajabilitate ale studenților și o informare relevantă a acestora privind așteptările angajatorului”, mai arată conf. univ. dr. Ileana Oana Macari.